Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSeydaoğlu, Gülşah
dc.contributor.authorGez, Arzu
dc.date.accessioned2019-07-26T12:09:37Z
dc.date.available2019-07-26T12:09:37Z
dc.date.issued2018en_US
dc.date.submitted2018
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/850
dc.description.abstractBu araştırmada Suriyeli çocuk ve ergenlerin psikolojik sağlamlık düzeyleri ile algıladıkları sosyal destek türleri demografik değişkenler açısından incelenmiştir. Araştırmaya 2017 yılında kapanan Geçici Eğitim Merkezlerinin öğrencilerine yönelik Mersin'in Mezitli ilçesinde açılan yaz okullarında dil ve telafi eğitimi gören 88 kız, 59 erkek toplam 147 öğrenci katılmıştır. Araştırma kapsamında veri toplama araçları olarak; Kişisel Bilgi Formu, Çocuklar için Sosyal Destek Değerlendirme Ölçeği ve Psikolojik Sağlamlık Ölçeği (kısa form) kullanılmıştır. Araştırma sonucuna göre; Psikolojik sağlamlıkla sosyal destek arasında bir ilişki olduğu ve algılanan aile desteğinin psikolojik sağlamlığı yordadığı, yıl kaybı yaşayan çocukların algılandıkları aile desteğinin düşük olduğu, yaşadıkları sıkıntılar nedeniyle yardım alan çocuk ve ergenlerin psikolojik sağlamlık ve algıladıkları sosyal destek düzeyinin yüksek olduğu, dil değişkeninin, fiziksel istismarın (aile içi şiddet, okul içi şiddet) ve ev içi şiddete tanık olmanın algılanan sosyal destek ve psikolojik sağlamlık düzeylerini etkilediği belirlenmiştir. Aynı zamanda çalışmaya katılan Suriyeli çocuk ve ergenlerin duygu ve düşünce durumları incelendiğinde psikolojik sağlamlığa yönelik risk faktörlerine ait birçok bulguyu taşıdıkları gözlenmiştir. Buna rağmen katılımcıların büyük çoğunluğunun; kendilerini yalnız hissetmedikleri, kendilerine güvendikleri, başarılı olacakları ve ülkelerine geri dönmek istedikleri görülmektedir. Tüm bulgular alan yazını kapsamında tartışılmıştır.en_US
dc.description.abstractIn this research, psychological robustness levels of the Syrian children and adolescents and types of social support they perceive were examined in terms of demographic variables. A total of 147 students (88 girls, 59 boys) who attended to the summer schools (language and compensation education) that are being opened in Mezitli district of Mersin, and for the students of Temporary Education Centers (closed in 2017), participated to this research. Personal Information Form, Social Support Assessment Scale for Children and Psychological Wellness Scale (short form) were used as data collection tools within the scope of the research. According to the research result; there is a relationship between psychological robustness and social support, and the perceived family support effects psychological stability, the family support perceived by children who have year-loss is low, the psychological stability and perceived social support of the children and adolescents receiving help due to the stress they experience are high, language variables, physical abuse (domestic violence, violence at school) and witnessing domestic violence effects perceived social support and psychological robustness levels. At the same time, when their emotional and thought states of the Syrian children and adolescents were examined of this study, it was observed that they had many findings related to resilience risk factors. Nevertheless, it is found out that the vast majority of participants did not feel alone, that they feel self-confident that they will be successful and want to return to their country. All evidences are discussed within the scope of the field text.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSyrian Child and Adolescenten_US
dc.subjectPerceived Social Supporten_US
dc.subjectResilienceen_US
dc.subjectRefugeeen_US
dc.subjectAlgılanan Sosyal Desteken_US
dc.subjectSuriyeli Çocuk ve Ergenen_US
dc.subjectPsikolojik Sağlamlıken_US
dc.subjectMültecien_US
dc.titleSuriyeli çocuk ve ergenlerde algılanan sosyal destek ve psikolojik sağlamlık arasındaki ilişkien_US
dc.title.alternativeInvestigation of the relationship between psychological resilience and perceived social support of Syrian children and adolescentsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster