dc.contributor.advisor | Levent, Bekir Aydın | |
dc.contributor.author | Nas, Mesut | |
dc.date.accessioned | 2019-07-25T10:42:36Z | |
dc.date.available | 2019-07-25T10:42:36Z | |
dc.date.issued | 2017 | en_US |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12507/807 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma 9- 10 yaş grubunda çocukların ilkokuldan ortaokula geçişe bağlı olarak çocuklarda yaşanan psikolojik sorunların duygusal açıdan incelenmesi amacıyla planlanmıştır. Araştırma 9-10 yaş grubu 140 ilkokuöğretim öğrencileriyle yürütülmüştür. Araştırmada Koppitz'in "Bir İnsan Çiz" testinin duygusal gelişim düzeyinin belirlenmesine yönelik kriterleri dikkate alınmıştır. Elde edilen verilerin analizinde " Önemlilik Testi" kullanılmıştır. Araştırma sonunda cinsiyet ve yaş bakımından dürtüsellik, yetersizlik-güvensizlik, utangaçlık-çekingenlik davranışı yönünde kız ve erkek çocukların çizimleri ile yaş açısından anlamlı bir farklılık bulunmazken. Erkek öğrencilerde kızgınlık ve saldırganlık sonucunda aldıkları puanlar yönünden anlamlı bir fark görülmüştür. Yaş bakımından kız ve erkeklerde herhangi bir fark görülmemiştir. | en_US |
dc.description.abstract | This study is planned in order to investigate emotional aspects of psychological problems in9-10 old children due to the passage of children from primary school to middle school The research is conducted with 140 primary school students in the age group of 9-10 In the study, Koppitz's criteria for determining the level of emotional development of the "Draw a Human" test was taken into account. "Significance Test" is used in the analysis of the obtained data. At the end of the study, although there is no significant difference in terms of age and gender and age between the drawings of the boys and girls in terms of impulsivity, insufficiency-insecurity, shyness-shyness behavior. There is a significant difference in the scores of male students as a result of resentment and aggression. In terms of age no difference is seen between the boys and girls. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | insan figürü çizimi | en_US |
dc.subject | Korunmaya muhtaç çocuk | en_US |
dc.subject | duygusal gelişim | en_US |
dc.subject | çocuk resimleri | en_US |
dc.subject | human figure drawing | en_US |
dc.subject | emotional development | en_US |
dc.subject | children's paintings | en_US |
dc.subject | children in need of protection | en_US |
dc.title | İlkokuldan ortaokula geçişe bağlı olarak çocuklarda yaşanan psikolojik sorunların duygusal gelişim açısından incelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Emotional analysis of psychological problems in children as affected by elementary school to secondary school | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |