Lise öğrencilerinin metaforik okul algılarının incelenmesi: Diyarbakır ili örneği
Abstract
Bu çalışmanın amacı lise öğrencilerinin okul algılarının metaforlar aracılığıyla belirlenmesidir. Çalışma, Diyarbakır'da bulunan 6 liseden 366 öğrenci (186 kız ve 180 erkek öğrenci) ile gerçekleştirilmiştir. Katılımcıların sosyo demografik bilgilerinin öğrenilmesi amacıyla bilgi formu ve okul algılarının belirlenmesi amacıyla metaforik okul algısı ölçeği uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 20 istatistik ve analiz programı ile analiz edilmiştir. Okul Algısı Ölçeğinin Koruma Geliştirme, Baskı Yeri ve Yuva alt boyutlarına göre cinsiyet açısından T testi ile karşılaştırılmıştır. Katılımcıların devam ettikleri sınıflara göre grup karşılaştırmaları ise tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ile yapılmıştır. Analiz sonuçlarına göre kız öğrencilerin erkek öğrencilere göre daha olumlu okul algılarına sahip oldukları görülmektedir. Ayrıca 9. sınıfların 10, 11 ve 12. sınıflara oranla okula karşı daha olumlu algıları olduğu gözlenmiştir. The aim of the study is to determine student's school perceptionas via metaphors. Participants were 366 high school students (186 girl and 180 boy) located in 6 high school in Diyarbakır. Metaphoric School Perception Scale and Information Form has been used fort he purpose of determine school perceptions and socio demographic informations. The data analyzed by SPSS 20 programme. Firstly 3 subscales of Metaphoric School Perception Scale (Improving and protection place, home and suppression place) compared by sex via T test. The second analysis is 3 subsclaes of scale compared by classes via ANOVA. At the result of the study girls have more poisitive school perceptions than boys. Another result is 9. Class stundets have more poisitive perceptions than 10, 11 and 12. Class students.
Collections
- Tez Koleksiyonu [303]