Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorUğuz, Şükrü
dc.contributor.authorDorak, Nezir
dc.date.accessioned2019-07-24T11:13:24Z
dc.date.available2019-07-24T11:13:24Z
dc.date.issued2016en_US
dc.date.submitted2016
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/774
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı çocukların sosyometrik durumlarına göre depresyon ve sosyal anksiyete düzeylerinin incelenmesidir. Araştırma Adana Çukurova Edebali İlkokulu 9 ve 10 yaş grubu 532 çocuk ile yapıldı. Çocukların sosyometrik statüleri sosyometri testi (Moreno, 1963) ile belirlendi. Sosyometrik statü popüler çocuklar, reddedilen çocuklar, ihmal edilen çocuklar, ihtilaflı çocuklar, ortalama çocuklar ve diğer çocuklar (Gülay, 2008) şeklinde kategorilendirildi. 9-10 yaş çocuklarının sosyometri testi uygulandıktan sonra amaçlı örneklem yöntemiyle belirlenen 157 öğrencinin sosyometrik statülerine göre depresyon ve sosyal anksiyete düzeyleri arasındaki ilişkiyi inceleyen, tarama modelinde tanımlayıcı ve kesitsel bir araştırmadır. Popüler, reddedilen ve ihmal edilen çocuklara Çocuklar için Sosyal Anksiyete -Yenilenmiş Biçim(Social Anxiety Scale for Children-Revised), Çocuklar için Depresyon (Children's Depression Inventory) ölçekleri uygulandı. Çocukların Sosyometrik statülerine göre depresyon ve sosyal anksiyete düzeyleri karşılaştırıldı. Sosyometrik statülerin yaşa göre anlamlı bir fark olmadığı, cinsiyete göre anlamlı bir fark olduğu, depresyon ve sosyal anksiyete düzeylerinin yaşa ve cinsiyete göre anlamlı bir fark olmadığı, sosyometrik bağlamda reddedilenlerin depresyon düzeyi popüler çocuklara göre yüksek, ihmal edilenlerin sosyal anksiyete puanlarının popüler öğrencilere göre yüksek olduğu bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study was to compare children's level of depression and social anxiety according to their sociometric status. Research was conducted in Adana Çukurova Edebali Primary school among 9 and 10-year-old children. Children's sociometric status was determined by sociometric tests. (Moreno 1963). Sociometric status were categorized as popular children, rejected children, neglected children, controversial children, average children and others(Gülay 2008).It is a descriptive and cross sectional study in the survey model which studies the relation between depression and social anxiety of the 157 students designated in accordance with their sociometrical status with the purposive sampling technique after the aplication of sociometry to the children of 9-10 years of age. Popular, rejected and neglected children were applied two measures: ''Social Axiety Scale for Children-Revised'' and ''Children's Depression Inventory'' .According to sociometric status of the children, depression and social anxiety levels were compared. Sociometric status was not a significant difference according to age, it was found that there were significant differences by gender. The rate of rejection of the boys is about three times more than the rejection of girls. It was found that level of depression and social anxiety has no significant difference according to age and gender. Moreover, according to sosyometric status, the level of depression of rejected children was found to be higher than popular children and social anxiety scale scores of neglected children were found to be higher than popular children.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectsosyal anksiyeteen_US
dc.subjectsosyometrik statüen_US
dc.subjectihmal edilmeen_US
dc.subjectreddedilmeen_US
dc.subjectdepresyonen_US
dc.subjectsosyalleşmeen_US
dc.subjectsosyometrien_US
dc.subjectpopüleren_US
dc.titleSosyometrik bağlamda reddedilen, ihmal edilen ve popüler olan 9-10 yaş çocuklarının depresyon ve sosyal anksiyete düzeylerinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeTo compare the level of depressi̇on and soci̇al anxi̇ety of popular, rejected and neglected 9-10 year old chi̇ldrenen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster