dc.contributor.author | Keskin, Nilüfer Dilbay | |
dc.contributor.author | Kerem, Mintaze Günel | |
dc.contributor.author | Aktan, Timuçin | |
dc.date.accessioned | 02.07.201910:49:13 | |
dc.date.accessioned | 2019-07-02T19:36:26Z | |
dc.date.available | 02.07.201910:49:13 | |
dc.date.available | 2019-07-02T19:36:26Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.issn | 1300-8757 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12507/74 | |
dc.description.abstract | Amaç: Serebral palsili (SP) çocukların fonksiyonel sağlık durumu ve sağlıkla ilgili yaşam kalitelerini (SİYK) değerlendirmek etkin rehabilitasyon uygulamaları için önem kazanmaktadır. Bu nedenle çalışmamızda, SP’li bireylerin fonksiyonel sağlık durumu ve SİYK’ni değerlendirmede yaygın olarak kullanılan Pediatrik Veri Toplama Aracı’nı (PVTA) Türkçe’ye kazandırmak, SP’li bireylerde geçerlik ve güvenilirliğini göstermek amaçlandı. Yöntem: Çalışmaya 2-18 yaş aralığında 105 SP’li, 48 sağlıklı birey ve anneleri katıldı. Bireyler yaşlarına göre 3 grupta incelendi. Bireylerin GMFCS seviyeleri, demografik ve sosyoekonomik bilgileri ile PVTA ve altın standart olarak kullanılan CHQ PF-50 ve PedsQL ölçek puanları kaydedildi. Sonuçlar: PVTA ölçeğinin güvenilirliği incelendiğinde iç tutarlılığı kabul edilebilir düzeyde ve test-tekrar test güvenilirliği oldukça yüksek bulundu (Alfa=0.93, ICC=0.992). Ölçeğin geçerliği incelendiğinde SP’li ve sağlıklı bireyleri ayırmada hassas olduğu (p<.001) ancak yaş grupları ve GMFCS seviyeleri arasında sadece fiziksel işlevsellik alanlarında farklılaşma gösterdikleri (p<0.05) bulundu. Üç ölçek arasında alt ölçeklerinin birleşme geçerliliği sağlandı ancak ayrışma geçerliliği düşük bulundu. Tartışma: SP’li çocukların, fonksiyonel sağlık durumu ve SİYK’ni ölçmede PVTA’nın Türkçe versiyonu geçerli ve güvenilirdir. | en_US |
dc.description.abstract | Purpose: Assessment of functional health and health related quality of life (HRQL) of children with cerebral palsy (CP) are important for effective rehabilitation practices. Therefore, the present study was aimed to provide a Turkish version of PODCI which is one of the prevalently used HRQL scales in CP, to investigate reliability and validity of the scale for children with CP. Methods: Age range was between 2 and 18 years, 105 children with CP, 48 healthy children and their mothers were recruited for the study subjects were divided into three age groups, i.e. 2-7, 8-12, and 13-18. GMFCS levels, clinical types, demographical and socio-economical data of the cases with CP, PODCI scores and also PedsQL and CHQ PF-50 scores as a gold standard, of participants were recorded. Results: Findings of the reliability of PODCI showed that the internal consistency was acceptable and test-retest reliability was quite high (Alpha=0.93, ICC=0.992). Findings of the validity of the scale indicated that it was highly sensitive in separating children with CP from healthy children (p<0.001). The scale could differ age groups, clinical types and GMFCS groups only in the physical functioning domain (p<0.05). The correlations among subscales of three scales illustrated that the convergent validity was established while divergent validity was low. Conclusion: Turkish version of PODCI is reliable and valid for assessing functional health and HRQL of children with CP. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Rehabilitasyon | en_US |
dc.title | Pediatrik Veri Toplama Aracının (PVTA) Türkçe versiyonunun serebral palsili bireylerde geçerlik ve güvenirliği | en_US |
dc.title.alternative | Reliability and validity of Turkish version of Pediatric Outcome Data Collection Instrument (PODCI) for people with cerebral palsy | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Türk Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | en_US |
dc.contributor.department | Fen Edebiyat Fakültesi | en_US |
dc.identifier.volume | 24 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 118 | en_US |
dc.identifier.endpage | 126 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |