Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGülmez, Murat
dc.contributor.authorÖzekenci, Emre Kadir
dc.date.accessioned2019-07-23T11:50:15Z
dc.date.available2019-07-23T11:50:15Z
dc.date.issued2017en_US
dc.date.submitted2017
dc.identifier.citation, ,,en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/731
dc.description.abstractSon yıllarda, bilim ve teknolojinin hızlı gelişimi sayesinde elektronik ticaret iş dünyasında önemli bir konu haline gelmiştir. Son yirmi yılın en önemli gelişmelerinden biri olarak kabul edilen internetin, işletmeler arasında gerçekleşen ticari işlemler de kullanımının yaygınlaştığı görülmektedir. Böylece, e-ticaret işletmeleri ve bireyleri etkilemeye başlayan önemli bir konu haline gelmiştir. Bu tezin temel amacı Türkiye ve Avrupa ülkelerinde e-ticareti etkileyen faktörleri ortaya çıkarmaktır. Türkiye'de ve Avrupa ülkelerinde, e-ticarete etki eden faktörler "Panel" veri modeli kullanılarak analiz edilmiştir. Analizlerde 2004 ve 2015 yılları arası yıllık makro veriler kullanılmıştır. Ampirik analizler sonucunda, internet kullanıcı sayısının, enflasyonun, istihdamdaki eğitim seviyesinin ve kişi başına gayrisafi yurtiçi hasılanın e-ticaret üzerinde pozitif bir etkiye sahip olduğu gözlemlenmiştir.en_US
dc.description.abstractIn recent years, electronic commerce has become an important topic in the business environment due to rapid development in science and technology. One of the major developments of the past two decades has been the growth of the internet for business transactions among firms. Thus, e-commerce has started to effect businesses and individuals immensely. The main purpose of this dissertation investigates the determinants of e-commerce in Turkey and European countries. Panel data has been used in terms of analyzing factors affecting e-commerce by using macro variables, for the period of 2004 and 2015. Empirical results indicated that internet users, GDP per capita, inflation, and employment rate by educational level have positive effect on e-commerce.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAmpirik Analizen_US
dc.subjectPanel Verien_US
dc.subjectAvrupa Ülkelerien_US
dc.subjectE-Ticareten_US
dc.subjectTürkiyeen_US
dc.subjectEmpirical Analysisen_US
dc.subjectPanel Dataen_US
dc.subjectE-commerceen_US
dc.subjectEuropean Countriesen_US
dc.subjectTurkeyen_US
dc.titleThe determinants of e-commerce in Turkey and European countries: A panel data analysisen_US
dc.title.alternativeTürkiye'de ve Avrupa ülkelerin'de e-ticareti etkileyen faktörlerin panel veri analizien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster