A Survey about Inclusive Education in Early Childhood: The Reflections to Practices of the Recommendations in the Thesis
Abstract
Bu araştırmanın amacı, Türkiye'de özel eğitim alanında yapılmış lisansüstü tezlerde sunulan önerilerin uygulamalara nasıl yansıdığının incelenmesidir. Araştırmada doküman analizi yöntemi ile farklı kaynaklardan veriler toplanmıştır. 2010-2015 yılları arasında okul öncesi kaynaştırma eğitimi ile ilgili hazırlanmış tezler, üniversitelerin okul öncesi öğretmeni yetiştiren programlarında yer alan kaynaştırma eğitimine yönelik dersler ve ders saatleri, MEB 2015-2019 stratejik planı ve 2010- 2015 MEB hizmet içi eğitim faaliyetleri incelenmiştir. Araştırmanın sonucunda okul öncesi kaynaştırma eğitimine yönelik lisansüstü araştırmaların yetersiz olduğu, genel olarak lisansüstü tezlerde yer alan önerilerin, yasa, yönetmelikler ve resmi planlamalara yansıdığı, MEB merkezi ve mahalli hizmet içi eğitim planlamaları ve uygulamalarına bakıldığında ise yeteri kadar uygulamaya geçilmediği görülmektedir. Bu araştırmanın amacı, Türkiye’de özel eğitim alanında yapılmış lisansüstü tezlerde
sunulan önerilerin uygulamalara nasıl yansıdığının incelenmesidir. Araştırmada
doküman analizi yöntemi ile farklı kaynaklardan veriler toplanmıştır. 2010-2015
yılları arasında okul öncesi kaynaştırma eğitimi ile ilgili hazırlanmış tezler,
üniversitelerin okul öncesi öğretmeni yetiştiren programlarında yer alan kaynaştırma
eğitimine yönelik dersler ve ders saatleri, MEB 2015-2019 stratejik planı ve 2010-
2015 MEB hizmet içi eğitim faaliyetleri incelenmiştir. Araştırmanın sonucunda okul
öncesi kaynaştırma eğitimine yönelik lisansüstü araştırmaların yetersiz olduğu, genel
olarak lisansüstü tezlerde yer alan önerilerin, yasa, yönetmelikler ve resmi
planlamalara yansıdığı, MEB merkezi ve mahalli hizmet içi eğitim planlamaları ve
uygulamalarına bakıldığında ise yeteri kadar uygulamaya geçilmediği görülmektedir.