Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGülmez, Murat
dc.contributor.authorArslan, Müzeyyen
dc.date.accessioned2019-07-11T11:22:16Z
dc.date.available2019-07-11T11:22:16Z
dc.date.issued2013en_US
dc.date.submitted2013
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/384
dc.description.abstractİnternet reklamları, çok yönlü yapısı ve çeşitli türleriyle farklı işletmelerin değişken ihtiyaçlarını karşılayabilmek açısından diğer reklam mecralarından ayrışmaktadır. İnterneti diğer reklam mecralarına göre üstün kılan en önemli özellikleri; interaktif, kişiye özel ve ölçülebilir oluşudur. Bu özellikleri sayesinde internet reklamcılığı, işletmelere diğer mecralara nazaran farklı avantajlar sunabilmektedir. İnternet reklamcılığının son yıllarda en fazla gelişim gösteren türlerinden birisi olan arama motoru reklamcılığı, reklam türünden kaynaklanan avantaj ve arama motorunun bilgiye erişim için önemli bir kaynak olarak kullanılması gibi nedenlerle önemli bir reklam türü halini almıştır. Daha geniş kitlelere daha düşük maliyetlerle ulaşması, marka bilinirliğini artırması ve web sitesi trafiğini arttırması nedenleriiyle özellikle kobiler ve yerel işletmelerce tercih edilen bir reklam türüdür. Bu çalışmanın amacı, arama motoru reklamcılığının yerel işletmeler üzerindeki etkinliğini ölçmektir. Bu çalışmada internet reklamcılığının tarihi ve türleri hakkında ve arama motoru pazarlama teknikleri hakkında bilgi verilmiştir. Ayrıca arama motoru reklamcılığında en başarılı reklam platformu olarak Google Adwords tanıtılmıştır. Uygulama olarak Google AdWords üzerinde yayınlanmak üzere yerel bir işletme seçilmiş ve anahtar kelime reklamcılığı kampanyası hazırlanmıştır. Bir aylık veriler incelenerek sonuçlar ve bulguları değerlendirilmiş ve bir sonraki çalışmanın etkinliğini arttırmak için önerilerde bulunulmuştur. Araştırma sonucunda arama motoru reklamlarının yerel işletmelerde web sitesi trafiğini arttırdığı görülmüştür.en_US
dc.description.abstractInternet advertising is differantiated besides traditional advertising channels with its versitale structurure and various types which satisfies the changing needs of different businessess. The most important charecteristics of internet differantiate it from other mediums are being interactive, pesonalized and measurable that provides more advantages to businesses. Since it provides some advantages to local businesses such as increasing the brand awareness and website traffic and also reaching large mass audiences, search engines are favored tools to access to information from internet in recent years search engine advertising has become the most prefered type of internet advertising. The purpose of this study is measuring the effectiveness of search engine advertising on local businesses by creating a keyword advertising campaign with Google Adwords. In this study history and types of internet advertising summarized also search engine marketing techniques are explained. Furthermore, Google Adwords which is the most successful search engine advertising platform is presented. To provide an example of assesment of search engine advertising a special keyword advertising campaign is created for a local business. One month results of keyword advertising campaign are examined and suggestions for increasing the effectiveness of next study of keyword advertising on local businesses are provided. This study results show that keyword advertising increases the web site traffic of a local business.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectinternet advertisingen_US
dc.subjectsearch engine advertisingen_US
dc.subjectkeyword advertisingen_US
dc.subjectsearch engine marketingen_US
dc.subjectGoogle Adwordsen_US
dc.subjectarama motoru reklamcılığıen_US
dc.subjectanahtar kelime reklamcılığıen_US
dc.subjectarama motoru pazarlamaen_US
dc.subjectinternet reklamcılığıen_US
dc.titleArama motoru reklamcılığının etkinliği üzerine bir araştırma: Google Adwords uygulamasıen_US
dc.title.alternativeA research on the effectiveness of search engine advertising: A Google Adwords implementationen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster