Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGüler, Deniz Aynur
dc.contributor.authorBinen, Burcu
dc.date.accessioned2019-07-11T08:45:56Z
dc.date.available2019-07-11T08:45:56Z
dc.date.issued2013en_US
dc.date.submitted2013
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/358
dc.description.abstractKadınlar tarih boyunca hak ettiği değeri görememiş, çalışma yaşamında da engellerle karşılaşmıştır. Cinsiyetçi meslek ayrımı; kadınların daha alt düzeyde işlerlerde çalışmasına, hak ettikleri pozisyonlara yükselmelerine engel olmuştur. Öğretmenlik mesleği kadınlar tarafından tercih edilen bir meslek olmasına karşın okul yönetimine bakıldığında kadın sayısının oldukça az olduğu görülmektedir. Bu çalışmanın amacı, kadın mesleği olarak algılanan öğretmenlik mesleğinde yöneticilik söz konusu olduğunda kadınların sayılarının az olmasının nedenlerinin incelemek ve kadınların okul yöneticiliğini talep etme durumlarını olumlu veya olumsuz etkileyen faktörleri ortaya çıkarmaktır. Araştırma Adana ilinde 222 kadın sınıf öğretmenine uygulanan anket ile görüşlerinin alınmasıyla gerçekleştirilmiştir. Tezin birinci bölümünde, araştırmanın amacı, önemi, hipotezler, varsayımlar, sınırlılıklar yer almaktadır. İkinci bölümde yönetim ve liderlik kavramları açıklanmıştır. Üçüncü bölümde ise kadının çalışma yaşamına girişi, tarihi süreci incelenmiştir. Dördüncü bölümde araştırmanın yöntemine beşinci bölümde ise bulguların değerlendirilmesine yer verilmiştir. Altıncı bölümde ise sonuç ve öneriler sunulmuştur.en_US
dc.description.abstractThe women couldn't see the value they deserve along the history, they also encounter the obstacles in their working life. Gendered occupational segregation causes that they work at lower level jobs and prevent that they ascend the upper positions they deserve. Although being teacher is preferred by women, in the teaching profession quite a few number of women in school management is viewed. The purpose of this study is to examine the reasons for the low number of women when it comes to management in teaching profession which is perceived as a woman's profession and is to find out the factors that influence the request of women?s being manager of the school positively or negatively. The research is accomplished by the views of survey applied on 222 women in Adana. In the first part of the thesis, the purpose and significance of the research, hypotheses, assumptions and limitations are included. In the second part the concepts of management and leadership are explained. In the third part entry of women in working life and historical process is examined. In the fourth part the method of the research and in the fifth part the evaluation of findings are explained. The conclusions and recommendations are presented in the sixth part.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKadın Yöneticien_US
dc.subjectOkul Yönetimien_US
dc.subjectLideren_US
dc.subjectThe Leaderen_US
dc.subjectSchool Of Managementen_US
dc.subjectWomen's Directoren_US
dc.titleKadın öğretmenlerin yönetici olma taleplerini etkileyen etkenler: Adana ili araştırmasıen_US
dc.title.alternativeThe factors that affect the demands of female teachers to be a maneger in Adanaen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster