dc.contributor.advisor | Odman, Mustafa Tevfik | |
dc.contributor.author | Akar, Lütfiye Öz | |
dc.date.accessioned | 2019-07-11T08:29:59Z | |
dc.date.available | 2019-07-11T08:29:59Z | |
dc.date.issued | 2013 | en_US |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12507/353 | |
dc.description.abstract | Toplumlar açısından çocuk konusu, geleceklerinin hangi seyirde olacağını belirleyecek olması nedeniyle, son derece önemli konular arasında yer almaktadır. Her toplum, önlerine çıkacak sorunlarla mücadele edebilecek, sağlıklı, güçlü ve toplumsal devamlılığını sağlayabilecek bir nesil yetiştirme gayreti içinde bulunmaktadır. Bu döngünün gayet normal olduğu kabul edilmelidir. Eğitim, birey ve toplum için son derece önemli olup; bireyin ve toplumun hem güncel yaşamını, hem de gelecekteki gelişimini etkilemektedir. Eğitim, kişilerin gelecekteki yaşamlarını doğrudan etkilemesi ve sosyal yapının oluşmasındaki katkısı nedeniyle, toplumların gelişmesinde en önemli süreçtir.Tezimizde, çocuğun eğitim hakkı ulusal ve uluslararası hukuktaki gelişimi ve günümüzdeki durumu ile ortaya konmaya çalışılmıştır. Çocuğun eğitim hakkı ulusal ve uluslararası hukukta geçmişten günümüze kadar olan gelişimi ve günümüzdeki durumu detaylı bir şekilde incelenmeye çalışılmıştır.Uluslararası belgeler ve Türk hukuku ışığında çocuk hakları ve çocuğun eğitim hakkının irdelenmesi çalışmamızın konusunu oluşturmaktadır. Bu bağlamda öncelikle çocuk ve çocuk hakları kavramları ile tarihçeleri, çocuk haklarına ilişkin ulusal ve uluslararası düzenlemeler ele alınarak konuya ilişkin çeşitli görüşlere yer verilmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | For societies, the issue of children is of tremendous importance since it will determine what the course of their future will be. Every society is in an attempt to raise a strong, healthy generation that can cope with the potential problems and maintain the social continuation of itself. It is recognized that this cycle is pretty normal. In this context, education is highly crucial for the individual and the society, and it influences and shapes both the everyday life of the individual and the society and its development in the future. Education is by far the most important process in the development of societies because of its contribution to the formation of a social structure and of its direct impact on the lives of the individuals in the future. In my thesis, I have attempted to put forth the child's right to education, its course of development in domestic and international law and how it is exercised today. I have in this way striven to study how the child's right to education has developed through history and how it is implemented now in national and international law in detail. The topic of our study revolves around the children's rights and the child's right to education in the light of international documents and the Turkish Law. In this context, the concepts of "child" and "children's rights" are primarily dealt with, and then their historical course of development and national and international regulations or amendments are examined concerning children's rights. In the process, various opinions are also cited. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim Hakkı | en_US |
dc.subject | Çocuk Hakları | en_US |
dc.subject | Hak | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Çocuk | en_US |
dc.subject | Education Right | en_US |
dc.subject | Children's Rights | en_US |
dc.subject | Education | en_US |
dc.subject | Right | en_US |
dc.subject | Child | en_US |
dc.title | Çocuk hakları bağlamında çocuklarda eğitim hakkı | en_US |
dc.title.alternative | Educaiton rights of children in the context of children's rights | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |