dc.contributor.advisor | Güler, Deniz Aynur | |
dc.contributor.author | Kiriş, İbrahim | |
dc.date.accessioned | 2019-07-11T07:33:44Z | |
dc.date.available | 2019-07-11T07:33:44Z | |
dc.date.issued | 2013 | en_US |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12507/339 | |
dc.description.abstract | Araştırmanın evreni 2012-2013 yılında Adana ili merkez ilçelerinde görev yapan sınıf öğretmenleridir. Araştırmada oransız küme örneklem yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Seyhan ve Yüreğir İlçesindeki ek(2)?de belirtilen okullarda görev yapan sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Anket uygulaması sırasında öğretmenlere 300 anket dağıtılmış, 213 anket geri dönmüştür. Verilerin analizi, frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, t-testi ve tek yönlü varyans analizi çözümleme teknikleri kullanılarak SPSS-20.0 (The Statistical Packet for Social Sciences) paket programında bilgisayar ortamında yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda özetle şu bulgulara ulaşılmıştır: Müdürlerin dönüşümcü liderlik özelliklerini saptamak için anketin bütün boyutlarının toplam değerleri hesaplanmıştır. Buna göre, okul müdürlerinin dönüşümcü liderlik özelliği gösterdikleri tespit edilmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | The population of this study is the primary school teachers who worked in the central districts of Adana in 2012-2013.In this study, the method of non-stratified random sampling is used. The sample of the study is including the primary school teachers working at the schools mentioned in Appendix(2) in Seyhan and Yüreğir districts. During the carry out of survey 300 survey papers were handed out to teachers and 213 of them returned. The analysis of the facts are made via SPSS-20.0(The Statistical Packet for Social Sciences)program and by using analytical techniques such as frequency, percentage, arithmetical average, standard deviation, t- test and one directional variance in computer environment. As a result of this research, findings below are reached in summary: In order to establish the characteristics of transformational leadership of school principals?, the sum of whole dimensions of the survey are calculated. According to this, it is determined that the school principals demonstrate the transformational leadership features. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Zihinsel Teşvik | en_US |
dc.subject | Dönüşümcü Liderlik | en_US |
dc.subject | İlham Verici Motivasyon | en_US |
dc.subject | İdeal Etki | en_US |
dc.subject | Bireysel İlgi | en_US |
dc.subject | Intellectual Stimulation | en_US |
dc.subject | Individual Consideration | en_US |
dc.subject | Idealized Influence | en_US |
dc.subject | Inspirational Motivation | en_US |
dc.subject | Transformational Leadership | en_US |
dc.title | İlkokul müdürlerinin dönüşümcü liderlik özelliklerini gösterme düzeylerine ilişkin öğretmen görüşleri: Adana ili örneği | en_US |
dc.title.alternative | Opinion of teachers about the level of primary school principals' demonstrating the characteristics of transformational leadership: Adana sample | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |