Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorŞahinkarakaş, Şehnaz
dc.contributor.authorBerber, Cumhur
dc.date.accessioned2019-07-10T11:13:46Z
dc.date.available2019-07-10T11:13:46Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/291
dc.description.abstractBu çalışma mecaz farkındalığının okuma ve anlamadaki faydalarını incelemeyi ve öğrencilerin mecaz farkındalığının ve ekonomik bağlamdaki uygulamaların faydaları ile ilgili düşüncelerini ortaya çıkarmayı amaçlar. Çalışma Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesinde okuyan 53 öğrenci ile yapıldı ve altı hafta sürdü. Bilgi toplamak için ön ve son test ve yazılı mülakat soruları kullanıldı. Ön test ve son testten elde edilen bilgiler t-test sonuçlarının alınması için IBMM SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) İstatistik Programı ile incelendi ve yazılı mülakat içerik analizi yöntemi kullanılarak incelendi. Ön test ve son testin sonuçlarına göre, mecaz farkındalığın öğrencilerin okuma ve anlamasında olumlu bir etkisi oldu. Yazılı mülakat ve gözlemlerin sonuçları da ayrıca bir çok öğrencinin mecaz farkındalığı hakkında olumlu düşüncelere sahip olduğunu gösterdi.en_US
dc.description.abstractThis study aims to investigate the benefits of metaphoric awareness in reading comprehension of the students and reveal the thoughts of the students related to the benefits of metaphoric awareness and the implications in an economic context. The study was conducted with 53 students studying at the Administrative and Economy Sciences Faculty of Ataturk University, and lasted six weeks. A pre-test and post-test and written interview questions were used to gather data. The data obtained from pre-tests and post-tests were analyzed through IBMM SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) Statistics Program to get the t-test results, and the written interview was analyzed by using content analysis method. According to the results of pre-tests and post-tests, metaphoric awareness had a positive impact on the reading comprehension of the students. The results of the written interview and the observations also demonstrated that most of the students had positive thoughts about the benefits of metaphoric awareness.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMetaphoren_US
dc.subjectMetaphoricen_US
dc.subjectAwarenessen_US
dc.subjectReading Comprehensionen_US
dc.subjectThoughts About Metaphoric Awarenessen_US
dc.subjectBenefits of Metaphoric Awarenessen_US
dc.titleThe effect of metaphoric awareness on reading comprehension in an esp contexten_US
dc.title.alternativeÖzel amaçlı İngilizce ortamında mecaz farkındalığının okuma ve anlama üzerindeki etkisien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record