Yöneticilerin kültürel değerleri ve izleyici profili tercihleri
Özet
Bu çalışmada lider ve izleyici etkileşimi bağlamında ve genel olarak yöneticilerin kültürel değerleri çerçevesinde, yöneticilerin izleyici profili tercihlerinin nasıl farklılık gösterdiği araştırılmıştır. Öncelikle kültür kavramına değinilerek kültürel değerler için bir temel oluşturulmaya çalışılmıştır. Ardından kültürel değerlerin kişilerin davranış şekillerini nasıl etkilediği aktarılmıştır. İkinci bölümde ise izleyicilik kavramı, daha önce yapılan çalışmalar ışığında boyutları ve özellikleri ile birlikte ortaya konmuştur. Kuramsal çerçeveye geldiğimizde ise öneriler geliştirerek; kültürel değer boyutlarının, yöneticilerin izleyici profili tercihlerini ne şekilde etkilediği açıklanmıştır. Bu doğrultuda sektörler ve meslek grupları arasından 316 beyaz yakalı çalışandan veri toplanmıştır. Toplanan veriler SPSS programı yardımıyla analiz edilerek çalışma yapılan alandaki yöneticilerin izleyici profili tercihleri ortaya konulmuştur. Araştırma sonucunda toplulukçu ve dişi özellikler gösteren, güç mesafesi yüksek, belirsizlikten kaçınan ayrıca babacan davranış beklentisi değerlerine sahip olan yöneticilerin izleyici profili tercihlerinde pasif katılımlı ve bağımlı, eleştirel olmayan düşünme yapısındaki izleyici tipi yönünde hareket edecekleri bulgulanmıştır. Bireyci ve eril özellikler gösteren, güç mesafesi ve belirsizlikten kaçınma oranları düşük değer yargılarına sahip olan yöneticilerin ise tam tersi bir şekilde izleyici profili tercihlerinde aktif katılımlı ve bağımsız, eleştirel düşünebilen izleyici tipi yönünde hareket edecekleri sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Kültür, izleyicilik, izleyici çeşitleri, izleyici profili tercihleri In this working, with the context of follower and leader interactions and generally within the framework of managers? cultural values, how changes the managers? followers profile preference was analyzed. First of all, by touching upon the cultural values, it was worked on building a basic for cultural values. Then it was mentioned that how cultural values effects people?s behaviors. In the second part the concept of followership was introduced by under the lights of previous works with its sizes and features. When we look at the institutional framework, by developing recommendations; how dimensions of cultural values effects the manager?s followers profile preference. In this direction, through the sectors and professionals groups, dates were collected among the 316 white collar workers. Collected data?s were analyzed by the help of SPSS program and manager?s preferences who work in the field were presented. As a result of research, who has collectivistic and feminine characteristic, high power distance, uncertainty avoidance and paternalistic behavior with expectation values managers, were found that they behave with the direction of dependent on the follower profile, preferences and passive participations, critical thinking and the structure of non-follower-type. On the contrary the managers who show individualistic and masculine characteristics and power distance and uncertainty avoidance of value judgments with low rates, were observed and reached that active participation of the follower profile, preferences and independent and critical thinking will move in the direction of the follower. Key words: culture, followership, follower types, the followership profile preference
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [189]