BANKA KULLANICILARININ KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK ALGILARININ BELİRLENMESİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
Abstract
Son yıllarda gıda, tekstil, petrol ve enerji sektörleri, özellikle bankacılık sektörü kurumsal
sosyal sorumluluk (KSS) kavramına tüm plan, strateji ve projelerinde yer vermeye
başlamıştır. Diğer sektörlerde olduğu gibi bankacılık sektöründe de KSS faaliyetleri
kurumsal imajlarını yapılandırırken büyük önem arz etmektedir. Bankalar kurumsal
imajlarını oluştururken sosyal sorumluluk bilincinde hareket etmeye çalışmaktadırlar. Bu
bağlamda çalışmanın amacı kurumsal sosyal sorumluluk algıları ile güven, bağlılık ve
kurumsal kimlik arasındaki ilişkileri, Kosova Cumhuriyeti Başkenti Piriştine’de yaşayan
banka müşterilerinin algılarına göre incelemektir. Bu araştırmada, anket formu
aracılığıyla Kosova’da yaşayan ve en az bir kez bankacılık işlemi gerçekleştirmiş
kişilerden kolayda örneklem yöntemi ile toplanan toplam 321 geçerli veri, AMOS
programı aracılığıyla analiz edilmiştir. Analiz sonuçları incelendiğinde ilgili literatürle
tutarlı olarak, gelişmekte olan Kosova ekonomisinde banka müşterilerinin KSS algısı,
güven ve kurumsal kimlik üzerinde olumlu bir etkiye sahip olduğu görülmektedir. Bu
çalışmadaki sınırlılıklar dikkate alındığında ve yeni kurulmuş bir ülke olan Kosova için
literatürde az çalışma olması göz önünde tutularak, yakın gelecekte KSS algısının
pazarlama ve yönetsel karar alımlarında ve daha geniş katılımcıları kapsayacak şekilde
yeni araştırmalar yapılabilir.
Collections
- Tez Koleksiyonu [188]