İLKÖĞRETİM SEVİYESİNDE DEDE KORKUT HİKÂYELERİ VE CUMHURİYET ÖNCESİ YAZARLARDAN ÇOCUKLARA HİKÂYELER ADLI KİTAPLARDA BULUNAN HALK BİLİMİ UNSURLARI
Abstract
Bu çalışma; daha önce 100 Temel eser içerisinde bulunan, günümüzde 1000 Temel
Eser arasında yer alan İslamiyet öncesi- sonrası ve Cumhuriyet Dönemi öncesi sonrasında yer alan “Dede Korkut Hikâyeleri ve Cumhuriyet Öncesi Yazarlardan
Çocuklara Hikâyeler” adlı kitaplarda bulunan halk bilimi unsurlarının tespiti ve
değerlendirmesini yapmak amacıyla hazırlanmıştır. Söz konusu hikâyelerde halk bilimi
unsurlarına yer verilip verilmediği belirlenerek, halk bilimi unsurlarının bu hikâyeler
yoluyla hayatın içerisinde ne oranda yaşatıldığı ve ilköğretim düzeyindeki çocuklara
gelenek-göreneklerini tanıtmak, değerlerine sahip çıkmanın önemini vurgulamak
amaçlanmıştır. Halk bilimi alanında pek çok çalışma yapılmış olmasına rağmen,
ilköğretim düzeyinde daha önce 1000 Temel Eser arasında yer alan, Türk yazarlara ait
öykülerde halkbilimi unsurlarının çalışılmamış olması, eğitim alanında halkbilimi
kullanımına yönelik araştırmaların fazla olmadığı, gözlemlenmiştir. Bu eksiklikten yola
çıkılarak, çalışmada “Dede Korkut Hikâyeleri ve Cumhuriyet Dönemi Öncesi
Yazarlardan Çocuklara Hikâyeler” kitaplarındaki halk bilimi unsurları belirlenmiş, bu
unsurların toplum hayatında ne oranda yer aldığı ve ilköğretim düzeyindeki çocuklara,
toplum kültürüne ait değerleri doğru bir biçimde aktarmanın neden önemli olduğunu
göstermek amaçlanmıştır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [69]