dc.description.abstract | Bu araştırmada eğitimcilerin yönetsel koçluk becerisi algısının, memnuniyetlerine
etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma, 2023-2024 Eğitim Öğretim yılında,
Mersin ili Tarsus ilçesinde faaliyet gösteren Milli Eğitim Bakanlığına bağlı anaokulu,
ilkokul, ortaokul ve lise kademesindeki özel okullarda çalışan 325 eğitimcinin katılımıyla
gerçekleşmiştir. Katılımcılardan online anket formu aracılığıyla elde edilen verilerin
analiz edilmesinde, SPSS 21.0 ve AMOS 23.0 istatistik paket programları kullanılmıştır.
Araştırmanın modeli, gizil değişkenlerle yol analizi uygulanarak test edilmiştir. Analiz
sonuçlarına göre; yönetsel koçluk becerisi algısı boyutlarından gelişime açıklık
becerisinin, çalışan memnuniyetine etkisinin pozitif yönde ve istatistiksel olarak anlamlı
olduğu görülmüştür. Açık iletişim, takım yaklaşımı, insana değer ve belirsizlikleri kabul
etme boyutlarının çalışan memnuniyeti üzerinde istatistiksel olarak anlamlı etkisinin
olmadığı tespit edilmiştir. Memnuniyet ile algılanan yönetsel koçluk becerileri boyutları
arasındaki ilişkiler incelendiğinde, istatistiksel olarak en yüksek düzeyli ilişkinin
memnuniyet ile açık iletişim becerisi arasında olduğu görülmüştür. Araştırma yönetsel
koçluk becerilerinin memnuniyet üzerine etkisinde, eğitimcilerin, yöneticilerinin
gelişime açık olduğunu algılamalarının, memnuniyetlerini olumlu yönde etkilediğini
göstermektedir. | en_US |