ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNDE ROMANTİK KISKANÇLIK DÜZEYLERİ İLE DUYGU DÜZENLEME BECERİLERİ VE ROMANTİK İLİŞKİLERDE AKILCI OLMAYAN İNANÇLAR ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ
Abstract
Bu araştırmada üniversite öğrencilerinin romantik kıskançlık düzeyleri ile duygu
düzenleme becerileri ve romantik ilişkilerde akılcı olmayan inançları arasındaki
ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla romantik ilişkisi bulunan 308 üniversite
öğrencisinden veri toplanmıştır. Kişisel Bilgi Formu, Çok Boyutlu Kıskançlık Ölçeği,
Duygu Düzenleme Becerileri Ölçeği ve Romantik ilişkilerde Akılcı Olmayan inançlar
Ölçeği veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Gruplar arasında cinsiyet değişkeni
açısından farklılık olup olmadığını ölçmek amacıyla t-testi ve Romantik Kıskançlık ile
Duygu Düzenleme Becerileri ve Romantik ilişkilerde Akılcı Olmayan İnançlar arasında
ilişki olup olmadığını ölçmek amacıyla Pearson Korelasyon Analizi uygulanmıştır. Tüm
analizlerde .05 anlamlılık düzeyi tercih edilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre
cinsiyet değişkeni açısından Duygu Düzenleme Becerileri düzeylerinde anlamlı farklılık
bulunmuştur. Çok Boyutlu Kıskançlık düzeyi ile Duygu Düzenleme Becerileri arasında
anlamlı bir ilişki bulunmamıştır. Çok Boyutlu Kıskançlık düzeyi ile Romantik
İlişkilerde Akılcı Olmayan İnançlar arasında zayıf düzeyde pozitif bir ilişki
saptanmıştır. Çok Boyutlu Kıskançlık ile Romantik İlişkilerde Akılcı Olmayan İnançlar
Ölçeği tüm alt boyutları arasında pozitif yönlü anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Çok
Boyutlu Kıskançlık Ölçeği‟ nin alt boyutları ile Romantik İlişkilerde Akılcı Olmayan
İnançlar Ölçeği alt boyutları arasında pozitif yönde ilişkiler tespit edilmiştir. Duygu
Düzenleme Becerileri ile Romantik İlişkilerde Akılcı Olmayan İnançlar arasında çok
zayıf düzeyde negatif yönde bir ilişki bulunmuştur. Elde edilen bulgular literatür
ışığında tartışılmıştır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [301]