dc.description.abstract | Deneyim, günümüzde hem müşteriler hem de işletmeler için giderek önemi artan bir
kavramdır. Ürün sunmanın ötesinde tüketicilere deneyim yaşatmak, deneyimler sonucu bir
değer elde etmek müşteri sadakatini kazanmak bakımından önemli bir rol oynamaktadır.
Bunun bilincinde olan işletmeler faaliyetlerinde deneyimsel pazarlama uygulamalarına
dolayısıyla da deneyime odaklanmaktadır. Bu tez çalışmasında deneyimsel değer unsurlarının
müşteri sadakatine etkisinin araştırılması amaçlanmıştır. Söz konusu etkinin araştırılmasında
giyim sektörü ele alınmıştır. Araştırmanın analizinde kolayda örneklem yöntemi ile 18 yaş
üstü giyim sektöründen alışveriş yapan, çalışmaya katılmaya gönüllü olan 332 bireyden
çevrimiçi anket yoluyla veri toplanmıştır. Özbenlik değeri, hizmet değeri, maddi değer, keyif
değeri, fonksiyonel değer, kaçış değeri olmak üzere altı alt boyuta sahip deneyimsel değer
unsurlarının her birinin müşteri sadakatine etkisi incelenmiştir. Söz konusu etki yapısal eşitlik
modellemesi (YEM) ile incelenmiştir. Analiz sonuçları değerlendirildiğinde; özbenlik
değerinin müşteri sadakati üzerinde pozitif ve anlamlı etkiye sahip olduğu, hizmet değerinin
müşteri sadakatine etkisinin istatistiki olarak anlamsız olduğu, keyif değerinin müşteri
sadakati üzerinde pozitif ve anlamlı etkiye sahip olduğu, maddi değerin müşteri sadakatine
etkisinin istatistiki olarak anlamsız olduğu, fonksiyonel değerin müşteri sadakati üzerinde
pozitif ve anlamlı etkiye sahip olduğu, kaçış değerinin ise müşteri sadakatine negatif yönlü
etkisinin olduğu görülmüştür. | en_US |