Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞAHİN, Fahriye Aycan
dc.date.accessioned2023-09-06T08:25:38Z
dc.date.available2023-09-06T08:25:38Z
dc.date.issued2023en_US
dc.date.submitted2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/1942
dc.description.abstractTürkçe, tarihin en köklü dillerinden biridir. Tarihsel süreç içerisinde Türklerin göçebe toplum anlayışının yayılmacı etkisi ve günümüzde bu etkinin devamıyla dünyanın hemen her yerinde büyük ya da küçük Türk topluluklarının yaşıyor olması, Türkçenin çok geniş bir coğrafyaya yayılmasını sağlamıştır. Bugün dünya üzerinde birçok ülkede Türkçe konuşan topluluklar vardır. Gelişen teknoloji ve küreselleşme ile birlikte yabancı dil öğretimi her toplumun önemli konularından biri haline gelmiş ve ortak öğretim yöntemleri kullanılmaya başlanmıştır. Tarihsel sürece bakıldığında Türkçenin yabancı dil olarak öğretimine dair en eski yazılı metinlerden biri Kaşgarlı Mahmut tarafından Araplara Türkçe öğretmek amacıyla yazılan Divan-ı Lügati‟t Türk‟tür. Sonrasında yazılan birçok eser de yine Türkçenin yabancı dil olarak öğretimine katkı sağlamak üzere yazılmıştır. Eşdizim, konusu ise Batı‟da 1950‟li yıllarda ortaya atılan bir terimdir ve Batı yabancı dil öğretiminde eşsizimle sözcüklerin öneminin çok önceden farkına varmıştır. Türkiye‟de ise eşsizim konusunun önemi 2000‟li yıllardan sonra artmaya başlamıştır. Bu çalışmada, Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi ders kitaplarındaki eşdizimli sözcüklerin kullanımı üzerinde durulmaktadır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi / Sosyal Bilimleren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleTÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİ İLE İLGİLİ DERS KİTAPLARINDA BELİRTEÇLERİN FİİLLERLE BİRLİKTE KULLANIMLARI VE EŞDİZİMLİLİKLERİen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Edebiyat Fakültesien_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster