ERGENLERDE SOSYAL MEDYA BAĞIMLILIĞININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ
Abstract
Bebeklik döneminden bağlayarak teknoloji ile birlikte büyüyen ergenlerde sosyal
medya bağımlılığı ortaya çıkma durumu daha yüksektir. Bu durum ruhsal ve bedensel
gelişimini tamamlamamım ergenler için olumsuz etki oluşturur. Bu arattırma Adana ili
Seyhan ilçesinde özel öğretim kurumlarında öğrenim gören ortaöğretim grubu
öğrencilerinin sosyal medya bağımlılığının sosyodemografik değişkenler açısından
incelenmesi amaçlanmaktadır. Arattırma Adana ili Seyhan ilçesinde 2021-2022 yılında
bir özel öğretim kurumunda öğrenim görmekte olan 238 kız,173 erkek olmak üzere 411
öğrenciyle çalışılmıştır. Evrenin temsili için basit seçkisi örnekleme yöntemi
kullanılmış olup; bu örnekleme yönteminde evrendeki her birimin örnekleme girme
olasılığı eğittir. Verileri elde etme amacıyla gönüllü katılımcı formu, sosyal medya
bağımlılığı ölçeği ve kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Arattırmada betimleyici
istatistikler değişkenler arasında anlamlı bir fark olup olmadığını saptamak için Mann
Whitney U testi ve Kruskal Wallis H testi uygulanmıştır. Arattırmanın sonuçlarına göre
sosyal medya bağımlılığı ölçeği toplam ve alt boyut puan ortalamalarına bakıldığında
kız öğrencilerin erkek öğrencilere göre daha yüksek puan ortalamalarına sahip
oldukları, gelir düzeyi iyi olan öğrencilerin diğer gelir seviyesinde ki öğrencilere göre
daha yüksek puan ortalamalarına sahip oldukları görülmüştür. 7 yıldan fazla sosyal
medya kullanan öğrencilerin diğer gruplara göre daha yüksek puan ortalamalarına sahip
oldukları görülmüştür. Bu arattırmada elde edilen veriler literatüre göre tartışılarak
önerilerde bulunulmuştur
Collections
- Tez Koleksiyonu [301]