Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKAYA, Ayşe Nur
dc.date.accessioned2023-07-24T10:56:20Z
dc.date.available2023-07-24T10:56:20Z
dc.date.issued2023en_US
dc.date.submitted2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/1917
dc.description.abstractBu arattırmanın amacı, 0-6 yaş çocukların gelişim düzeyleri ile akıllı telefon/tablet kullanımı arasındaki ilişkiyi incelemektir. Arattırmanın evrenini 2020- 2021 eğitim öğretim yılında Mersin ili Yenişehir ilçesinde Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı ilkokulların bünyesinde bulunan anasınıflarına ve bağımsız anaokullarına devam eden çocuk ve ebeveynler oluşturmuştur. Arattırmanın örneklemini, 114‟ü kız, 94‟ü erkek çocuk oluşturmaktadır. Araştırmanın verilerini elde etmek için Kişisel Bilgi Formu, İnternet Bağımlılık Ölçeği, Akıllı Telefon/Tablet Kullanım Alışkanlığı Aile Ölçeği, Ankara Gelişim Tarama Envanteri, Gesell Gelişim Figürleri Testi kullanılmıştır. Verilerin analizi için SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) 25.0 istatistik programından yararlanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular ışığında , 0-6 yaş çocukların gelişim seviyelerinin cinsiyete göre anlamlı olarak farklılaşmadığı görülmektedir. 0-6 yaş çocukların gelişim seviyeleri ile kronolojik yaşları arasında yüksek düzeyde pozitif yönlü anlamlı bir ilişki bulunmuştur. 0-6 yaş çocukların gelişim seviyeleri kardeş durumuna göre anlamlı olarak farklılaştığı bulunmuştur. 0-6 yaş çocukların gelişim seviyeleri anne eğitim durumuna göre anlamlı olarak farklılaştığı görülmektedir. 0-6 yaş çocukların gelişim seviyeleri annenin yaşına göre anlamlı olarak farklılaştığı görülmektedir. 0-6 yaş çocukların gelişim seviyelerinin anne mesleğine göre anlamlı olarak farklılaştığı görülmektedir. 0-6 yaş çocukların gelişim seviyelerinin baba eğitim durumuna göre anlamlı olarak farklılaştığı görülmektedir. 0-6 yaş çocukların gelişim seviyeleri ailenin aylık maddi gelirine göre anlamlı olarak farklılaştığı görülmektedir. Bu çalışmada 0-6 yaĢ çocukların gelişim düzeyleri ile akıllı telefon/tablet kullanımı arasındaki ilişki incelenmiştir. Çalışmaya sadece annelerin vii değil babaların da dahil edilmesi alan yazın ile ilgili daha karşılaştırılabilir sonuçların elde edilmesine katkı sağlayabilir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi / Sosyal Bilimleren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titlepandemi sürecinde 0-6 yaş çocukların gelişim düzeyi ile akıllı telefon/ tablet kullanımı arasındaki ilişkinin incelenmesien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Edebiyat Fakültesien_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster