OKUL ÖNCESİÇOCUKLARIN TEKNOLOJİ BAĞIMLILIĞI DÜZEYLERİNİN BAĞLANMA ÖRÜNTÜLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ
Özet
Günümüzde çocuklar teknolojik kanallar yoluyla iletişim kurmakta ve
sosyalleşmektedirler. Çocuklarda ekran bağımlılığının önüne geçilmesi öncelikli olarak
ebeveynin veya birincil bakım verenin önlem olmasından geçmektedir. Ebeveyn-çocuk
iletişimi düşünüldüğünde de bağlanma biçimi öncelikli konu başlığıdır. Araştırmanın
amacı okul öncesi gelişim düzeyindeki çocukların bağlanma örüntülerine göre teknoloji
bağımlılığı düzeyleri farkının incelenmesidir.Araştırma genel tarama modeline göre
düzenlenmiştir. Evrenden alınan bir grup üzerinden genel bir kanıya varmak
hedeflenmiştir.
Araştırmanın kapsamında Mersin ilinde yaşayan amaçsal örnekleme ile seçilen
5-6 yaş arası 49 çocuk ve ebeveynleri ile çalışılmıştır. Veri toplama araçları Problemli
Medya Kullanım Ölçeği: Ekran Bağımlılığı Ölçeği Ebeveyn Formu (PMKÖ), Oyuncak
Öykü Tamamlama Testi (OÖTT) ve araştırmacı tarafından oluşturan Kişisel Bilgi
Formundan oluşmaktadır.
Araştırmadan elde edilen bulgulara görebağlanma örüntüleri bakımından güvenli
ve güvensiz olarak 2 gruba ayrılan çocukların teknoloji bağımlılığı düzeyleri arasında
anlamlı bir fark bulunmuş ve teknoloji bağımlılığı düzeyi ve bağlanma örüntüleri
arasında negatif yönlü anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Bununla birlikte ekran karşısında
geçirilen günlük süre azaldıkça bağlanma puanının arttığı görülmüştür. Demografik
değişkenlere (yaş,cinsiyet) göre teknoloji bağımlılığı düzeyleri arasında anlamlı bir
farklılık bulunamamıştır.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [301]