dc.contributor.author | HAYDAR, Onurhan | |
dc.date.accessioned | 2023-06-23T11:58:09Z | |
dc.date.available | 2023-06-23T11:58:09Z | |
dc.date.issued | 2023 | en_US |
dc.date.submitted | 2023 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12507/1905 | |
dc.description.abstract | Startuplar birçok sektörde faaliyet göstermektedir. Startuplar dijital teknolojik
birçok yenilik getirerek dijitalleşmeye önemli katkılar sağlamaktadır. Yapılan alan
araştırmasında Türkiye‟de birçok sektörde dijital dönüşümün yansımaları çalışılmış,
ancak startuplar ve Türkiye‟de dijital dönüşüme etkisi incelenmemiştir. Startupların
oluşturduğu iş sistemin dijitalleşmeye etkisi çalışmanın amacını oluşturmaktadır.
Çalışmanın ana problemini startupların oluşturmuş olduğu sistem sonucunda
tüketicilerin mobil alışveriş uygulamasını benimsemesini etkileyen faktörlerin neler
olduğu ve işletmelerde dijital dönüşümün neden gerçekleştiği oluşturmaktadır.
Araştırmada ülkemizde faaliyet gösteren startuplardan olan Getir, Yemeksepeti,
Trenyol gibi startup olarak başlangıç yapmış ve platformlarda yer alan firmaların;
toptan ve perakende ticaret, otel ve lokanta, ulaştırma, depolama ve haberleşme, imalat
sektörlerinde faaliyet gösteren birçok işletmeyi dijitalleştirip sistemine dahil ederek
müşterilerle buluşturması ve bu dijitalleşme süreci incelenmiştir. Araştırmanın evrenini
mobil uygulama üyeliği bulunan işletmeler ve tüketiciler oluşturmaktadır. Araştırma
örneklemini ise mobil uygulama üyeliği bulunan tüketiciler ve Adana ilinde üye işyeri
olarak faaliyet gösteren işletmeler oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama vasıtası
olarak genişletilmiş teknoloji kabul modeli ölçeğinden yararlanılmıştır. Çalışmada ilk
olarak tüketici gruba nicel araştırma yaklaşımı uygulanmış ve verilerin elde edilmesi
sürecinde anket yöntemi kullanılmıştır. İkinci olarak ise nitel araştırma yaklaşımı
uygulanarak üye işyerlerine görüşme soruları yöneltilmiştir. Çalışmada startupların
oluşturmuş oldukları dijital sisteme katılımının, işletmelerin dijitalleşme sürecini nasıl
etkilediği dönüşüm nedenleri çevesinde araştırılmış ve Türkiye‟de ki işletmelerin
dijitalleşmesinde nasıl bir etki yarattığı incelenerek alan yazına katkı sunulması
hedeflenmiştir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Çağ Üniversitesi / Sosyal Bilimler | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | STARTUP’LAR VE TÜRKİYE’DE DİJİTAL DÖNÜŞÜME ETKİSİ | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |