Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorHATİPOĞLU, Bilge
dc.date.accessioned2023-05-24T12:54:08Z
dc.date.available2023-05-24T12:54:08Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022-04
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/1892
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinde otomatik düşünceler ve bilinçli farkındalık arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Çukurova Üniversitesi Adana Meslek Yüksekokulu öğrenci işlerinden alınan bilgiler doğrultusunda 2020-2021 eğitim-öğretim yılında bahar döneminde kayıtlı 5130 öğrenci arasından ulaşılan toplam 750 (412 kadın, 338 erkek) öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden biri olan, genel ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Çalışmada verilerin toplanması için 30 maddeden oluşan “Otomatik Düşünceler Ölçeği”, 15 maddeden oluşan “Bilinçli Farkındalık Ölçeği” ve araştırmacı tarafından hazırlanan sosyo-demografik bilgi formu kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler SPSS (Statistical Package for Social Sciences) programı kullanılarak analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda ölçek puanlarının normal dağılım varsayımını sağladığı tespit edilmiştir. Bu durumda niceliksel verilerin karşılattırılması için iki grup karşılaştırılması için bağımsız örneklem T Testi, ikiden fazla grup karşılaştırılmasında tek faktörlü varyans analizi (ANOVA), farklılığın hangi gruptan kaynaklandığını tespit etmek için Bonferroni posthoc testi kullanılmıştır. Sürekli değiĢkenler arasındaki ilişki Pearson korelasyon analizi ile incelenmiştir. Arattırmada elde edilen bulgulara göre; Katılımcıların bilinçli farkındalık ölçeğinden aldıkları toplam puan ortalamaları 60,98±13,07, otomatik düşünceler ölçeğinden aldıkları toplam puan ortalamaları 77,00±32,41 olarak hesaplanmıştır. Bilinçli farkındalık ölçeği puanları ile otomatik düşünceler ölçeği puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı, negatif yönde bir ilişki olduğu saptanmıştıren_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNDE OTOMATİK DÜŞÜNCELER VE BİLİNÇ FARKINDALIK ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Edebiyat Fakültesien_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster