FEN LİSESİ ÖĞRENCİLERİNDE SOSYAL DIŞLANMA VE SOSYAL MEDYA BAĞIMLILIĞI ARASINDAKİ İLİŞKİ: MERSİN İL ÖRNEĞİ
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessCC0 1.0 Universalhttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/Tarih
Haziran 20Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
AYDEMİR, Erkut. (2022). FEN LİSESİ ÖĞRENCİLERİNDE SOSYAL DIŞLANMA VE SOSYAL MEDYA BAĞIMLILIĞI ARASINDAKİ İLİŞKİ: MERSİN İL ÖRNEĞİ, Çağ Üniversitesi Tez Çalışması.Özet
Bu araştırmada fen lisesi öğrencilerinin sosyal medya kullanımı ve sosyal
dışlanma durumları arasında ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Yapılan araştırmada
sosyal medya kullanımının, sosyal dışlanma düzeylerinin ve sosyal dışlanma ölçeği
alt boyutu olan görmezden gelinmenin, sosyal medya kullanım türlerinin, amaçlarının,
geçirilen sürelerin cinsiyete, devam ettiği sınıfa göre farklılaşıp farklılaşmadığı ve
ayrıca sosyal medya platformlarının türlerine, kullanım sürelerine ulaşılmıştır.
Katılımcılar Mersin ilinde fen liselerinde eğitim gören 245‟i (% 54.7) kız, 203‟ü (%
45.3) erkek olmak üzere toplam 448 kişiden oluşmaktadır. Araştırmada Ergenler İçin
Sosyal Medya Bağımlılığı Ölçeği, Sosyal Dışlanma Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu
veri toplama araçları olarak kullanılmıştır. Araştırma verileri t-testi, ANOVA, tukey
çoklu karşılaştırma ve ki-kare analizleri ile değerlendirilmiştir. İstatistik paket
program ile analiz edilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre sosyal medya bağımlılığı,
görmezden gelinme ve sosyal dışlanma düzeylerinin cinsiyete göre anlamlı düzeyde
farklılaştığı ve elde edilen sonuçlar kızların sosyal medya bağımlılığının anlamlı
olarak daha yüksek olduğunu göstermiştir. Bununla beraber görmezden gelinme ve
sosyal dışlanma düzeylerinde cinsiyetler arasında anlamlı düzeyde farklılaşmalar elde
edilmemiştir. Yalnızca Whatsapp‟ta geçirilen ortalama sürenin gruplar ile anlamlı
düzeyde farklılaşması görülmüştür. Tukey çoklu karşılaştırma analizine göre 10.
sınıfa devam eden öğrencilerin 9. sınıfa devam eden öğrencilerden daha uzun süre
Whatsapp kullandığı görülmüştür. Ancak diğer platformlar için anlamlı farklılıklar
bulunamamıştır.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [301]
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: