Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBerdan Darıcı, Necla
dc.contributor.authorÖzüstün, Engür
dc.date.accessioned2019-07-08T09:37:17Z
dc.date.available2019-07-08T09:37:17Z
dc.date.issued2006en_US
dc.date.submitted2006
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/185
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Mersin il merkezindeki işletmelerde reklam faaliyetlerinin incelenmesi ve bir uygulama ile tanımlayıcı analizinin yapılmasıdır. Buna araştırmaya, öncelikli olarak, rekabet ortamında reklam kavramı incelenerek, önemi ve gerekliliği konusunda edinilen bilgilerin sunulduğu teori kısmıyla başlanmıştır. İşletmeler açısından göz ardı edilemeyecek bir olgu olan doğru reklam nasıl yapılmalı, nelere dikkat edilmeli ve hangi araçlar kullanılmalı gibi soruların yanıtları verilmeye çalışılmıştır. Reklam konusunda yaptığımız teori çalışmalarından sonra söz konusu mersin il merkezinde bir araştırma yapılmıştır. İşletmelerin reklam anlayışını belirlemeye yönelik yapılan anketlerden elde edilen veriler incelenip değerlendirilmiştir. Elde edilen bilgiler istatistiksel olarak incelenip değerlendirilmiştir. Elde edilen bulgular ile genel bir yargıya varılmaya çalışılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the advertisement at companies in the center of Mersin Province and make a descriptive analysis through an experiment. In the theoretical part of the study the importance, need and understanding of advertisement in competetive field has been focused on. Then, advertisement strategies and activities have been dealt with, and the theoretical part has been finished. In the light of the knowledge gained, the companies in the center of Mersin have been found worth to study on. Since advertisement gained importance we have tried to answer the following questions: How should advertisement be made? What are the points to be careful about? What means must be used? After the theoretical studies we have made, in order to determine the advertisement understanding, a field study has been carried out at the companies in Mersin. The data, which was obtained by survey made at the companies in the field study, has been evaluated statistically. After evaulating the findings obtained we have tried to come to a general judjement.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectReklamen_US
dc.titleMersin il merkezinde faaliyet gösteren işletmelerin reklam anlayışı ve bir uygulamaen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster