YALIN YÖNETİM ANLAYIŞININ SAĞLIK KURUMU ÇALIŞANLARININ MOTİVASYON VE PERFORMANS DÜZEYLERİNE ETKİSİ: ADANA İL SINIRLARI İÇİNDE BİR ARAŞTIRMA
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessCC0 1.0 Universalhttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/Tarih
2022Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Bu çalışmanın amacı, yalın yönetim yaklaşımının işgörenlerin motivasyon ve
performans düzeyleri üzerindeki etkilerini incelemektir. Yalın yönetim, süreçleri iyileştiren
veya maliyetleri azaltan bir dizi araç ve teknik olarak da tanımlanır. Yalın yönetim
uygulaması çalışan bireylerin kaliteli, verimli, uygun ve hızlı üretim yapmalarını sağlamayı
amaçlar. Ayrıca, kuruluşların işletim sistemlerinde oluşan sorun ve hataları en kısa sürede
giderebilmek ve israfı önleyebilmek için önlemler almayı öngörür. Bu hedefleri
benimseyen sağlık kurumları, yalın yönetim uygulamalarından yararlanarak ve ilgili
teknikleri her düzeyde uygulayarak misyonlarını gerçekleştirmeye çalışır.
Araştırmamız Adana il sınırları içindeki sağlık kuruluşlarında çalışan doktor ve
hemşireler üzerinde yapılmış ve yalın yönetim anlayışının çalışanların motivasyonunu
nasıl etkilediği anlaşılmaya çalışılmıştır. Bu amaçla, yalın yönetim ile motivasyon
arasındaki ilişkiyi irdeleyen hipotezler geliştirilmiştir. Ayrıca, araştırmanın evreninden
örnek çekilmiş, sınırlılıklar ve yöntem belirlenmiş; yalın yönetim anlayışı, motivasyon
kavramı, motivasyon düzeyini etkileyen etmenler ve kuramlar genişçe açıklanmıştır. Son
bölümde, sahadan toplanan veriler ve bunlara uygulanan istatistik testlere yer verilmiş;
ortaya çıkan bulgular yorumlanarak, çeşitli öneriler geliştirilmiştir.
Bir ülkede belirli bir düzeyde sağlık hizmeti verilmesi ve yaşam kalitesinin
artırılması, o ülkede yaşayan bireyler için çok önemli bir yere sahiptir. Öte yandan, sağlık
hizmetlerinin kalitesi, hastalığın kısa sürede veya erken teşhis edilmesi ülkelerin sosyoekonomik gelişmişlik düzeyinin bir göstergesi olarak da kabul edilmektedir.
Dolayısıyla, sağlık kurumlarının sunduğu hizmetlerin kalitesinin ölçülmesi kritik bir
meseledir ve bütüncül bir yaklaşımla ele alınmalıdır.
Anahtar Kelimeler: Yalın yönetim, yalın düşünce, hizmet, kalite, motivasyon.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [189]
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: