dc.contributor.author | SAKIN, HASAN | |
dc.date.accessioned | 2022-10-25T08:50:46Z | |
dc.date.available | 2022-10-25T08:50:46Z | |
dc.date.issued | 2022 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12507/1806 | |
dc.description.abstract | Üstkurmaca, postmodern edebiyatın ana kurgu eğilimidir.
Kavramın sınırları postmodernizm bağlamında çizilmiş olsa da
hem teori hem de uygulama açısından üstkurmacanın uzun bir
tarihi vardır. Üstkurmaca; gerçeklik yanılsamasının yıkılması,
okura seslenme, yazma sürecinin sorunlarına yönelik ilgi gibi bazı
temel işaretlerle farklılaşmaktadır. Edebiyatın iç ve dış gerçekliğe
yönelik ilgisinin yıkılması ve tamamen yazma sürecinin konu
edilmesi üstkurmacanın ayırıcı özelliğidir. İlhan Tarus’un “Bir
Adamın On Senelik Hayatı” başlıklı öyküsü de bir üstkurmaca
örneğidir. Postmodernist üstkurmaca ile diğer dönemlere ait
üstkurmaca arasında bazı farklılıklar vardır. Bu yazıda, öykünün
üstkurmacanın hangi özelliklerini yansıttığı ve yazarın kurmaca
sorunlarına getirdiği yorum üzerinde durulmuştur. Bu yorum ile
yazarın genel sanat anlayışı arasındaki ilişkiler de irdelenmiştir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | İlhan Tarus' Story "Bir Adamın On Senelik Hayatı" As A Metafiction | en_US |
dc.title | Üstkurmaca Olarak İlhan Tarus’un “Bir Adamın On Senelik Hayatı” Öyküsü | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.contributor.department | Fen Edebiyat Fakültesi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |