OKUL PSİKOLOJİK DANIŞMANLARININ MESLEKİ DOYUM VE ÖRGÜTSEL GÜVEN DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ
Özet
Bu çalışmada okul psikolojik danışmanlarının örgütsel güven ve alt boyutlarının
mesleki
doyumlarını
ne
derece
yordadığını
incelemek
amaçlanmıştır.
Ayrıca
katılımcıların
mesleki
doyumlarının
demoğrafik
değişkenlere
göre
farklılaşıp
farklılaşmadığı incelenmiştir. Bu çalışmaya Mersin ilinde Milli Eğitim Bakanlığına
bağlı kurumlarda Rehber Öğretmen/Okul Psikolojik Danışmanı unvanıyla çalışan 151
(102 kadın, 49 erkek) kişi katılmıştır. Araştırmada Kişisel Bilgi Formu, Mesleki
Doyum Ölçeği ve Örgütsel Güven Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın istatistiksel
analizinde t Testi ve Varyans Anavi uygulanırken, Mesleki doyum ile örgütsel güven
alt boyutları (yöneticiye güven, meslektaşlara güven ve paydaşlara güven) arasındaki
ilişkinin tespit edilmesinde Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon korelasyon analizi
ve örgütsel güvenin alt boyutlarının mesleki doyumu yordayıp yordamadığını
belirlemek için çoklu doğrusal regresyon tekniği kullanılmıştır. Mesleki doyum ve
örgütsel güven alt boyutları arasındaki analiz sonucunda, pozitif yönlü orta düzeyde
istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Araştırmaya katılım sağlayan okul
psikolojik danışmanlarının örgütsel güven ölçeği alt boyutlarından aldıkları puanlar
yükseldikçe mesleki doyumları da yükselmektedir. Örgütsel güvenin alt boyutları olan
paydaşlara, yöneticilere ve meslektaşlara güven değişkenlerinin mesleki doyum
puanlarındaki varyansın %23.6’sını açıkladığı ve paydaşlara güven ve yöneticilere
güven
değişkenlerinin
psikolojik
danışmanlarının
mesleki
doyumunun
anlamlı
yordayıcıları olduğu görülmüştür. Örneğin paydaşlara ve yöneticilere güvenin
psikolojik danışmanlarda mesleki doyumu yordadığından hareketle paydaşlar ve
yöneticiler ile psikolojik danışmanların işbirliğinin desteklenmesi önerilmektedir.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [303]