COVİD-19 PANDEMİSİ SÜRECİNDE ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN DUYGUSAL ZEKÂ ÖZELLİĞİ VE STRESLE BAŞA ÇIKMA TARZLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessCC0 1.0 Universalhttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/Tarih
Nisan 2022Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Bu çalışmanın amacı, Covid-19 pandemisi sürecinde uzaktan eğitim gören üniversite öğrencilerinin demografik özellikleri ile duygusal zekâ özellikleri ve stresle başa çıkma tarzları arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığını belirlemek ve öğrencilerin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri ile duygusal zekâ özellikleri ve stresle başa çıkma tarzları arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. İlişkisel tarama modeli kapsamında olan araştırma Çağ Üniversitesi’nde ön lisans ve lisans düzeyinde öğrenim gören tabakalı örnekleme
yöntemi kullanılarak seçilmiş 387 öğrenci ile yürütülmüştür. Araştırmanın verileri katılımcılara ait bilgilere ulaşabilmek için araştırmacı tarafından oluşturulan Kişisel Bilgi Formu ile Duygusal Zekâ Özelliği Ölçeği (DZÖÖ-KF) ve Stresle Başa Çıkma Tarzları Ölçeği (SBÇTÖ) ile elde edilmiştir. Elde edilen veriler SPSS 25 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Analiz bulgularında daha yüksek duygusal zekâ
özelliğinin stres zamanlarında daha iyi başa çıkma becerileri ile ilişkili olduğu görülmüştür. Bunun yanında öğrencilerin duygusal zekâ özelliği ile cinsiyet ve sosyo-ekonomik özellikleri arasında anlamlı bir ilişki olduğu bu ilişkiye göre kadınların duygusallık düzeylerinin erkeklere kıyasla yüksek olduğu; stresle başa çıkma tarzı açısından öğrencilerin yaşı, cinsiyeti, sınıf düzeyi ve sosyo-ekonomik özellikleri ile
stresle başa çıkma tarzı arasında bir ilişki olmadığı tespit edilmiştir. Ayrıca duygusal zekâ özelliği yüksek öğrencilerin çevrimiçi öğrenme ortamlarından daha çok memnun olduğu, uzaktan eğitim alt yapısını yeterli bulduğu ve bu süreçte daha az sorunla karşılaştığı; öğrencilerin stresle baş etme tarzlarının uzaktan eğitimden memnun olma, uzaktan eğitim alt yapısını yeterli bulma ve ders başarısı durumlarına göre değiştiği görülmüştür.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [301]
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: