Covid-19 pandemisinde öğretmenlerin tükenmişlik düzeyi ile duygusal zekâ düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
Künye
Karaoğlu, Yenay.(2022).Covid-19 pandemisinde öğretmenlerin tükenmişlik düzeyi ile duygusal zekâ düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi.Özet
Bu çalışmada öğretmenlerin tükenmişlik düzeyleri ile duygusal zekâ düzeyleri arasındaki ilişkinin yaş, cinsiyet, medeni durum, çocuk sayısı, meslekteki kıdemleri gibi bazı demografik özelliklere göre incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada veri toplama araçları olarak tükenmişlik düzeylerini tespit etmek için Maslach Tükenmişlik Ölçeği, duygusal zekâ düzeyini tespit edebilmek için Bar-On Duygusal Zekâ Ölçeğ, öğretmenlerin demografik özelliklerini tespit etmek için Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Araştırma tarama modellerinden ilişkisel tarama modeline uygun nicel bir çalışmadır. Araştımaya 2020-2021 eğitim-öğretim yılında çalışan kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemi ile seçilen 503 gönüllü öğretmene ulaşılarak çalışmanın verileri toplanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizi sosyal bilimler istatistik programı kullanılarak yapılmıştır. Bar-On Duygusal Zekâ Ölçeği ile Maslach Tükenmişlik Ölçeği Duygusal Tükenme, Duyarsızlaşma, Kişisel Başarı alt ölçek puanları arasında orta ve yüksek düzeyde pozitif yönlü istatistiksel olarak anlamlı ilişkiler açığa çıkarılmıştır. Ayrıca Bar-On Duygusal Zekâ Ölçeği puanları ile cinsiyet ve mezuniyet alanında çalışma değişkenleri arasında düşük ve pozitif yönlü istatistiksel olarak anlamlı ilişkiler bulunmuştur. Son olarak Bar-On Duygusal Zekâ Ölçeği puanları ile yaş ve mesleki memnuniyet değişkenleri arasında da düşük ve negatif yönlü istatistiksel olarak anlamlı ilişkiler hesaplanmıştır. In this study, it was aimed to examine the relationship between teachers' burnout levels and emotional intelligence levels according to some demographic characteristics such as age, gender, marital status, number of children, and seniority in the profession. In the study, Maslach Burnout Scale was used to determine burnout levels, Bar-On Emotional Intelligence Scale was used to determine the level of emotional intelligence, and Personal Information Form was used to determine the demographic characteristics of teachers. It is a quantitative study suitable for the relational survey model, one of the research survey models. The data of the study were collected by reaching 503 volunteer teachers selected by the easily accessible sampling method working in the 2020-2021 academic year. The analysis of the data obtained in the research was made using the social sciences statistics program. Moderate and high-level positive statistically significant relationships were revealed between the Bar-On Emotional Intelligence Scale and Maslach Burnout Scale's Emotional Exhaustion, Depersonalization, and Personal Achievement subscale scores. In addition, low and positive statistically significant relationships were found between Bar-On Emotional Intelligence Scale scores and gender and working variables in the field of graduation. Finally, low and negative statistically significant relationships were calculated between Bar-On Emotional Intelligence Scale scores and age and job satisfaction variables.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [301]