Üniversite öğrencilerinde çocukluk çağı duygusal travma ve bağlanma stilleri ilişkisi ve sosyodemografik değişkenlere göre farklılıklarının incelenmesi: Mersin ili örneği
Künye
Erdoğan, Ayşe.(2021).Üniversite öğrencilerinde çocukluk çağı duygusal travma ve bağlanma stilleri ilişkisi ve sosyodemografik değişkenlere göre farklılıklarının incelenmesi: Mersin ili örneği.Özet
Bu araştırmada erken erişkinlik döneminde olan üniversite öğrencilerinde çocukluk çağı duygusal travma düzeyleri ve bağlanma stilleri arasındaki ilişkinin ve çocukluk dönemi sosyodemografik özelliklere göre farklılıklarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemi üniversitede öğrenim gören 18-25 yaş aralığında gençler arasından rastgele seçilen 101 kadın ve 124 erkek olmak üzere toplam 225 bireyden oluşturulmuştur. Araştırma verileri katılımcılara Yakın İlişkilerde Yaşantılar Envanteri, Çocukluk Çağı Duygusal Travma Ölçeği ve Demografik Bilgi Formu uygulanarak elde edilmiştir. Verilerin analizi için SPSS 23.0 istatistik programı kullanılmıştır. Gönüllülük esasına göre belirlenen katılımcıların onamları alınmıştır. Araştırmada sonucunda kaygılı bağlanma puanları babanın almış olduğu eğitim düzeylerine göre istatistiki olarak farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Kaygılı bağlanma puanı ile duygusal istismar alt boyut puanları arasında pozitif yönde, düşük düzeyde istatistiksel olarak anlamlı ilişki bulunmuştur. Kaygılı bağlanma ile duygusal ihmal alt boyut puanları arasında pozitif yönde, düşük düzeyde istatistiksel olarak anlamlı ilişki belirlenmiştir. Bu verilere göre çocukluk çağı duygusal ihmal ve duygusal istismar düzeyleri ile kaygılı bağlanma arasında pozitif yönde anlamlı ilişki belirlenmiştir. In this study, it was aimed to examine the relationship between childhood emotional trauma levels and attachment styles among university students in early adulthood and the difference according to childhood sociodemographic characteristics. The sample of the study was composed of a total of 225 individuals,101 females and 124 males, randomly selected among the youth between the ages of 18-25 who study at the university. The research data were obtained by applying the Experience in close relationships inventory, Childhood Emotional Trauma Scale and Demographic Information form to the participants. SPSS 23.0 statistics program was used for data analysis. The consents of the participants determined on voluntary basis were obtained. As a result of the study, it was determined that the anxious attachment scores differ statistically according to the education level of the father. A positive, low-level statistically significant relationship was found between the anxious attachment score and the emotional abuse sub-dimension scores. A positive, low-level statistically significant relationship was found between anxious attachment and emotional neglect sub-dimension scores. According to these data, a positive significant relationship was found between childhood emotional neglect and emotional abuse levels and anxious attachment. Attachment and emotional neglect sub-dimension scores. According to these data, a positive significant relationship was found between childhood emotional neglect and emotional abuse levels and anxious attachment.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [303]