Sosyal Politika Geliştirmede ve Sosyal Hizmet Uygulamalarında Yerelleşme: Sakarya Büyükşehir Belediyesi Sosyal Gelişim Merkezi Örneği
Künye
Genç, Y., Çavuşoğlu, O. ve Çöpoğlu, M. (2020). Sosyal Politika Geliştirmede ve Sosyal Hizmet Uygulamalarında Yerelleşme: Sakarya Büyükşehir Belediyesi Sosyal Gelişim Merkezi Örneği. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 20(46), 235-272.Özet
Modern dünya düzeni, ekonomik, teknolojik gelişmeler ve yenilikler bireylerin ihtiyaç
hiyerarşisini değiştirmiş, refah toplumunun ruhunu oluşturan sosyal devlet ve sosyal
belediyecilik anlayışının yaygınlaşmasına ön ayak oluşturmuş, bunun sonucunda yeni yerel
sosyal politika üretimine ve uygulamalarına ihtiyaç duyulmuştur. Yerel yönetimlerin bölgesel
farklılıkları, gelişmişlik düzeyini, yerel halkın sosyo-ekonomik ve kültürel yapısını daha
iyi tanıması, sorunlara hâkim olması ve halka daha yakın olması sosyal politika üretimi ve
uygulamalarında söz sahibi olmasını da gerekli kılmıştır. Bu makalenin amacı; sosyal politika
uygulamalarının ve sosyal hizmetlerin yerelleştirilerek merkezi yönetim yerine yerinden
yönetim tarafından üretilip uygulanmasının önem ve gerekliliğini Sakarya Büyükşehir
Belediyesi Sosyal Gelişim Merkezinin hizmetleri ve uygulamaları özelinde açıklamaktır.
Araştırma ‘durum çalışması (örnek olay)’ yöntemine dayalı ‘iç içe geçmiş tek durum
deseni’ niteliği taşımaktadır. Verilerin toplanmasında görüşme tekniği kullanılarak merkez
yöneticileri ve çalışanları ile mülakatlar yapılmış, merkezin hizmetlerine ve faaliyetlerine
yönelik dokümanlar incelenmiştir. Çalışmanın teorik altyapısında ise sosyal politika, sosyal
hizmet, sosyal belediyecilik, merkezi yönetim ve yerinden yönetim kavramları incelenerek
sosyal hizmet ile ilişkileri ele alınmıştır. Araştırma sonucunda yereldeki sosyal sorunların
çözümü için uygulanabilir yerel sosyal politikalar üretilmesi ve yerel yönetimler tarafından
sosyal hizmet perspektifinde uygulanmasının merkezi yönetim uygulamalarına göre daha
etkin ve verimli olacağı kanaati ortaya çıkmıştır.
Kaynak
Sosyal Politika Çalışmaları DergisiCilt
20Sayı
46Koleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [223]
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
Investigating students' social and emotional language learning competences at a university context
Berk, Ozan (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)In the last quarter-century, the importance of fostering students' social and emotional skills alongside their academic growth has been proven repeatedly by researchers and educators (Durlak et al., 2015). Traditionally, ... -
Developing a scale for social-emotional foreign language learning in university contexts
Zaimoğlu, Senem (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Sayısı her geçen gün biraz daha artan araştırmalar, öğrencilerin bilişsel ve davranışsal gelişimi için sosyal ve duygusal becerilerini geliştirmenin gerekliliğine vurgu yapmaktadır (CASEL, 2012; Durlak, Weissberg, Dymnicki, ... -
Annelerin tutumlarına göre ana sınıflarına devam eden çocukların sosyal beceri düzeylerinin incelenmesi
Gürbüz, Eda (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Sosyal beceriler, sosyal bir varlık olan insanın sosyalleşme sürecinin de biçimlenmesinde önemli bir rolü olan ve çevreyle sağlıklı bir şekilde iletişim kurularak etkileşime girilmesini sağlayan becerilerdir. Sosyal ...