Sığınmacı öğrencilerle çalışan öğretmenlerin psikolojik iyi oluş, umut ve iş doyumları arasındaki ilişkinin demografik değişkenlere göre incelenmesi
Künye
Ünlü, Tolgahan.(2021).Sığınmacı öğrencilerle çalışan öğretmenlerin psikolojik iyi oluş, umut ve iş doyumları arasındaki ilişkinin demografik değişkenlere göre incelenmesi.Özet
Çalışma sığınmacı öğrencilerle çalışan öğretmenlerin psikolojik iyi oluş, umut ve iş doyumları arasındaki ilişkinin demografik değişkenlere göre incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Çalışmanın örneklem grubunu Mersin İli Toroslar İlçesinde sığınmacı öğrencilerle çalışan öğretmenler oluşturmuştur. Çalışmada kişisel bilgi formu, Psikolojik İyi Oluş Ölçeği, Sürekli Umut Ölçeği ve Minnesota İş Doyum Ölçeği kullanılmıştır. Çalışma 247 öğretmenle yürütülmüştür. Araştırmada Student T Testi, One Way Anova ve Korelasyon analizleri yapılmıştır. Çalışmada elde edilen bulgulara göre psikolojik iyi oluşla cinsiyet, yaş, medeni durum, çalışma süresi, mezun olunan lisans bölümü doğrultusunda çalışılan alan ve Suriyeli öğrencilerle ilgili hizmet içi eğitim alma arasında anlamlı ilişki bulunmaktadır. Umudun cinsiyet, yaş, çalışma süresi ve Suriyeli öğrencilerle ilgili hizmet içi eğitim almayla arasında anlamlı ilişki vardır. İş doyumunun yaş, medeni durum, çalışılan kademe, çalışma süresi, mezun olunan lisans bölümü doğrultusunda çalışılan alanla ve Suriyeli öğrencilerle ilgili hizmet içi eğitim alma durumuyla arasında anlamlı bir ilişki bulunmaktadır. Psikolojik iyi oluş, umut ve iş doyumunun birbiriyle arasında pozitif yönde yüksek ilişki bulgulanmıştır. Psikolojik iyi oluşla umut arasında ,598, psikolojik iyi oluş ve iş doyumu arasında ,752 ve umutla iş doyumu arasında ,538'lik bir ilişki bulunmaktadır. Sonuç olarak psikolojik iyi oluş, umut ve iş doyumunun birbiriyle ilişkili kavramlar olduğu düşünülmüştür. The study was conducted to examine the relationship between psychological well-being, hope and job satisfaction of teachers working with refugee students according to demographic variables. The sample group of the study was composed of teachers working with Syrian students in Toroslar District of Mersin Province. Personal information form, Psychological Well-Being Scale, Continuous Hope Scale and Minnesota Job Satisfaction Scale were used. The study was carried out with 247 teachers. Student T Test, One Way Anova and Correlation analysis were made in the study. According to the findings obtained in the study, there is a significant relationship between psychological well-being and gender, age, marital status, length of work, field of study in line with the undergraduate department graduated, and receiving in-service training on Syrian students. There is a significant relationship between hope and gender, age, working time and receiving in-service training on Syrian students. There is a significant relationship between job satisfaction, age, marital status, level of work, duration of work, field of study in line with the undergraduate department graduated and in-service training related to Syrian students. A high positive correlation was found between psychological well-being, hope and job satisfaction. There is a relationship of ,598 between psychological well-being and hope, ,752 between psychological well-being and job satisfaction, and ,538 between hope and job satisfaction. As a result, it is thought that psychological well-being, hope and job satisfaction are interrelated concepts.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [303]