Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞahin, Aslıhan
dc.date.accessioned2021-12-28T06:23:52Z
dc.date.available2021-12-28T06:23:52Z
dc.date.issued2021en_US
dc.date.submitted2021-01-29
dc.identifier.citationŞahin, Aslıhan.(2021).Kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerinin finansal performansa etkisi üzerine yayımlanan makalelerin bibliyometrik analizi.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/1637
dc.description.abstractKüreselleşmenin etkisiyle işletmeler bir yandan piyasada rekabet etmekte zorluk yaşarken bir yandan da toplumun beklentileri karşılamak zorunda kalmışlardır. Toplumsal sorunlara duyarlı davranmayan işletmelerin yalnızca küresel pazarda değil içinde bulunduğu toplumda da varlığını uzun dönemde sürdürmeleri pek mümkün olmamaktadır. Kurumsal sosyal sorumluluk kavramı son yıllarda işletmelerin büyümesi ve etki alanlarının genişlemesi neticesinde sorumluluk düzeylerinin artmasına paralel olarak önemi artan bir kavram haline gelmiştir. İşletmelerin tüm çıkar gruplarına yönelik sorumluluklarının artmasıyla kurumsal sosyal sorumluluk kavramı gün geçtikçe önem kazanmıştır. Böylece işletmelerin uzun dönemde piyasada varlıklarını sürdürebilmelerindeki en önemli etkenlerden bir diğeri finansal performans düzeyleridir. Bu çalışma, 2010-2020 yılları arasında kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerinin finansal performansa etkisi üzerine yayımlanan makaleleri bibliyometrik olarak incelemek, bilimsel gelişim sürecini ve mevcut durumunu ortaya koymak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu amaçla Web of Science, Dergipark ve TR Dizin veri tabanlarında konuyla ilgili makaleler araştırma kapsamına dâhil edilmiştir. Bu veri tabanlarında yer alan makaleler birçok farklı parametrelere göre bibliyometrik analize tabi tutulmuştur.en_US
dc.description.abstractWith the effect of globalization, while businesses have difficulty in competing in the market, they have also had to meet the expectations of the society. It is not possible for businesses that are not sensitive to social problems to survive not only in the global market but also in the society they are in. The concept of corporate social responsibility has become an increasingly important concept in parallel with the increase in responsibility levels as a result of the growth of enterprises and the expansion of their domains. With the increasing responsibilities of businesses towards all interest groups, the concept of corporate social responsibility has gained importance day by day. In addition, one of the most important factors in the long-term sustainability of businesses in the market is their financial performance level. This study, it was carried out to bibliometrically examine the articles published on the effects of corporate social responsibility activities on financial performance between 2010-2020, and to reveal the scientific development process and current situation. For this purpose, articles on the subject in Web of Science, Dergipark and TR Dizin databases were included in the scope of the research. The articles in these databases were subjected to bibliometric analysis according to many different parameters.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Entitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKurumsal sosyal sorumluluken_US
dc.subjectFinansal performansen_US
dc.subjectBibliyometrik analizen_US
dc.titleKurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerinin finansal performansa etkisi üzerine yayımlanan makalelerin bibliyometrik analizien_US
dc.title.alternativeBibliometric analysis of the articles published on the effect of corporate social responsibility activities on financial performanceen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster