Sınıfında yabancı uyruklu öğrenci bulunan ve bulunmayan öğretmenlerin öz yeterlik ve mesleki doyum düzeylerinin karşılaştırılması: Adana ili örneği
Künye
Kılıç, Halil İbrahim.(2021).Sınıfında yabancı uyruklu öğrenci bulunan ve bulunmayan öğretmenlerin öz yeterlik ve mesleki doyum düzeylerinin karşılaştırılması: Adana ili örneği.Özet
Bu araştırmada 2020-2021 eğitim öğretim yılında Adana ilinin Seyhan ilçesindeki ortaokullarda görev yapan sınıfında yabancı uyruklu öğrenci bulunan ve bulunmayan öğretmenlerin öz yeterlikleri ile mesleki doyum düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi hedeflenmektedir. Bu kapsamda elde edilen veriler Adana ilinin Seyhan ilçesindeki ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin sınıfında yabancı uyruklu öğrenci bulunanlar ve sınıfında yabancı uyruklu öğrenci bulunmayanlar ayrı ayrı tespit edilerek amaçlı örnekleme yöntemi ile sınıfında yabancı uyruklu öğrenci bulunan 151 ve sınıfında yabancı uyruklu öğrenci bulunmayan 149 olmak üzere toplam 300 öğretmene uygulanan ölçekler ile toplanmıştır. Uygulama formu, 9 maddelik Demografik Bilgi Formu, 24 maddelik Öğretmen Öz Yeterlik Ölçeği ve 20 maddelik Mesleki Doyum Ölçeği olmak üzere üç ölçekten oluşmaktadır. Katılımcılardan elde edilen veriler, SPSS ile analiz edilmiştir. Veri analizleri her iki ölçek için de hem toplam puan hem de alt boyutlardan elde edilen puanlar üzerinden gerçekleştirilmiştir. İlişkisel tarama yöntemi kullanılarak yapılan bu çalışmanın normal dağılım göstermesinden dolayı parametrik testler kullanılmıştır. Bu doğrultuda iki bağımsız grup ortalamaları arasındaki niceliksel sürekli verilerin karşılaştırılmasında t-testi, ikiden fazla bağımsız grup ortalamaları arasındaki niceliksel sürekli verilerin karşılaştırılmasında ANOVA testi kullanılmıştır. ANOVA testi sonrasında farklılıkları belirlemek üzere tamamlayıcı post-hoc analizi olarak Tukey ve Tamhane's testi kullanılmıştır. Araştırmanın sürekli değişkenleri arasında da pearson korelasyon analizi uygulanmıştır. Sınıfında yabancı uyruklu öğrenci bulunan öğretmenlerin sınıfında yabancı uyruklu öğrenci bulunmayan öğretmenlere göre öz yeterliklerinde farklılık olmadığı anlaşılmaktadır. Yine sınıfında yabancı uyruklu öğrenci bulunan öğretmenler ile sınıfında yabancı uyruklu öğrenci bulunmayan öğretmenlerin mesleki doyumları arasında anlamlı bir farklılık olmadığı anlaşılmaktadır. Buna karşın demografik değişkenler olan; yaşları, medeni durumları, çocuk sayıları, hizmet süresi ve aylık gelir düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık olduğu anlaşılmaktadır. In this study, it is aimed to examine the relationship between self-efficacy and professional satisfaction levels of teachers who have and do not have foreign students in their class working in secondary schools in Seyhan district of Adana province in the 2020-2021 academic year. In this context, teachers in secondary schools in Seyhan district of Adana on the data obtained in the class of foreign students for foreign students in class and the ones that are in the class with purposive sampling method to separate and separately identified in 151 and 149 in the class that are not available for foreign students foreign students applied for a total of 300 teachers with scales were collected. The application form consists of three scales: a 9-point demographic information form, a 24-point teacher self-efficacy scale and a 20-point professional satisfaction scale. Data from participants was analyzed with SPSS. Data analyses were performed for both scales based on both the total score and the scores obtained from the lower dimensions. Parametric tests were used because of the normal distribution of this study using the relational scanning method. In this direction, the t-test was used to compare quantitative continuous data between the averages of two independent groups, and the ANOVA test was used to compare quantitative continuous data between the averages of more than two independent groups. After the ANOVA test, Tukey and Tamhane's test were used as complementary post hoc analysis to determine the differences. Pearson correlation analysis was also applied among the continuous variables of the study. It is understood that there is no difference in the self-efficacy of the teachers who have foreign students in their class compared to the teachers who do not have foreign students in their class. Again, it is understood that there is no significant difference between the professional satisfaction of teachers who have foreign students in their classes and those who do not have foreign students in their classes. On the other hand, the demographic variables; It is understood that there is a significant difference between their ages, marital status, number of children, length of service and monthly income levels.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [303]