Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇetinkaya, Sultan
dc.date.accessioned2021-12-27T12:41:35Z
dc.date.available2021-12-27T12:41:35Z
dc.date.issued2021en_US
dc.date.submitted2021-06-18
dc.identifier.citationÇetinkaya, Sultan.(2021).Covid-19 döneminde sanal dünyaların kâr amacı gütmeyen organizasyonlar üzerindeki etkisi: Second life örneği.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/1624
dc.description.abstractÇin'in Wuhan kentinde 2019 Aralık ayında ortaya çıkan Covid-19 virüsü hızlı yayılım göstererek kısa sürede pandemik hale gelmiştir. Covid-19 pandemisi, ekonomik ve sosyal kriz haline gelerek ülkeleri, sosyal, psikolojik ve ekonomik anlamda etkilemiştir. Covid-19 tüm dünyada zorunlu kısıtlamalar ve kapanmalar sebebi ile tüm sektörlerde sanallaşma kavramı ivme göstermiştir. Kâr amacı gütmeyen organizasyonların da Covid-19 döneminde sanal dünyalarda var olan faaliyetlerinin yükselişe geçtiği gözlenmiştir. Bu çalışmada Covid-19 döneminde sanal dünyaların kâr amacı gütmeyen organizasyonlar üzerindeki etkisinin araştırılması amaçlanmıştır. Araştırma da çalışma alanı olarak sanal dünyalar arasında popüler olan Second Life belirlenmiştir. Araştırma kapsamında Second Life'ta aktif faaliyet gösteren dört kâr amacı gütmeyen organizasyonun kurucuları, bağışçıları ve gönüllüleri ile nitel araştırma tekniklerinden fenomenolojik araştırma yaklaşımına dayalı olarak çevrim içi görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Amaçlı rastgele örneklem tekniği ile belirlenen 18 avatar görüşmeleri yarı yapılandırılmış görüşme formu ile derinlemesine mülakat şeklinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma kapsamında elde edilen bulgular nitel veri programı olan atlas.ti7 ile analiz edilmiştir. Araştırma bulguları sonucuna göre, Covid-19 döneminde sanal dünyaların bireyler ve kâr amacı gütmeyen organizasyonlar üzerinde pozitif etkiye sahip olduğu, ayrıca sanal dünyaların kaynak yaratma stratejisi olarak kriz dönemlerinde kullanılabileceği belirlenmiştir. Pandemi sırasında Second Life sanal dünya kullanıcı sayısının arttığı, ayrıca Covid-19 sonrası sanal dünyaların artan bir şekilde kullanılmaya devam edileceği belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe Covid-19 virus, which had emerged in Wuhan, China in December 2019, spread rapidly and became a pandemic in a short span of time. The Covid-19 pandemic has become an economic and social crisis and has affected countries socially, psychologically and economically. During the Covid-19 health crisis, the concept of virtualization gained momentum in consequence of restrictions in all sectors. It was observed that the activities of non-profit organizations in the virtual worlds had increased during the Covid-19 period. In this research, it is aimed to investigate the effect of virtual worlds on non-profit organizations during the Covid-19 period. The research was conducted based on the phenomenological research approach, one of the qualitative research techniques, with the founders, donors and volunteers of four non-profit organizations which are active in Second Life. Within the scope of the research, 18 avatar interviews were conducted, determined by the purposeful random sampling technique. The findings obtained within the scope of the Research were analyzed with the qualitaative data program atlas.ti7. According to the results of the reseacrh findings, it has been determined that virtual Worlds have a positive effect on individuals and non-profit organizations during the Covid-19 period, and that virtual Worlds can be used as a Fundraising strategy in times of crisis. It has been determined that the number of Second Life virtual world users has increased during the pandemic, and that virtual Worlds will continue to be used increasingly after Covid-19.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Entitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectCovid-19en_US
dc.subjectSanal dünyalaren_US
dc.subjectSecond lifeen_US
dc.subjectKâr amacı gütmeyen kuruluşlaren_US
dc.subjectVirtual worldsen_US
dc.subjectNon-profit organizationsen_US
dc.titleCovid-19 döneminde sanal dünyaların kâr amacı gütmeyen organizasyonlar üzerindeki etkisi: Second life örneğien_US
dc.title.alternativeThe effect of virtual worlds on non-profit organizations during covid-19 period: The "Second life" exampleen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster