İmgeleme çalışmasının 12-14 yaş erkek futbolcuların şut becerisi üzerine etkisinin incelenmesi
Künye
Güler, Merve Burcu.(2021).İmgeleme çalışmasının 12-14 yaş erkek futbolcuların şut becerisi üzerine etkisinin incelenmesi.Özet
Yapılan bu araştırmada 12-14 yaş grubunda bulunan erkek futbolculara uygulanan imgeleme çalışmasının şut becerisi üzerindeki etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya futbol okullarında düzenli olarak antrenman yapan 32 erkek futbolcu katılmıştır. Araştırmaya katılan futbolcular deney grubu (n=16) ve kontrol grubu (n=16) olmak üzere iki gruba ayrılmıştır. Deney grubunda yer alan futbolcular imgeleme çalışmasına dahil edilirken, kontrol grubunda yer alan futbolcular mevcut antrenman programlarını uygulamaya devam etmiştir. Deney grubunda yer alan futbolculara uygulanan imgeleme çalışmalarında, Ungerleider'in (1996) yönlendirilmiş imgeleme yaklaşımı ve Martens ve Vealy yaklaşımlarından Konter (1999) tarafından sentezlenen imgeleme antrenman modelinin aşamaları kullanılmıştır. Gruplara çalışma öncesinde ve sonrasında "Çocuklar İçin Sporda Hayal Etme Ölçeği" ve "Şut Atma Testi" uygulanmıştır. Kullanılan ölçek, Hall vd., (2009) tarafından geliştirilmiş ve Kafkas (2011) tarafından Türkçeye uyarlanmıştır. Araştırmanın sonunda kontrol grubunda yer alan futbolcular ile kıyaslandığı zaman deney grubunda yer alan futbolcuların "Çocuklar İçin Sporda Hayal Etme Ölçeği" puanlarında anlamlı artış meydana geldiği tespit edilmiştir (p<0.05). Bunun yanında kontrol grubunda yer alan futbolcular ile kıyaslandığı zaman deney grubunda bulunan futbolcuların son test 10 m ve 15 m şut performanslarında anlamlı artış meydana geldiği bulunmuştur (p<0.05). Sonuç olarak, 12-14 yaş grubunda yer alan erkek futbolculara uygulanan imgeleme çalışmasının hayal etme ile şut becerisini geliştirdiği söylenebilir. In this study conducted, it is aimed to investigate the effect of the imagery practice which is applied to male football players in the 12-14 age group on the shooting skill. 32 male football players who regularly train in football schools participated in the study. The players which were participated in the study were divided into two groups as the experimental group (n=16) and the control group (n=16). While the football players in the experimental group were included in the imagery practice, the football players in the control group continued to apply their current training programs. In the imagery practice which was applied to the players in the experimental group, Ungerleider's (1996) directed imagery approach and the stages of the imagery training model synthesized by Konter (1999) from Martens and Vealy approaches were used. The 'Children's Sports Imagination Scale' and 'Shooting Test' were applied to the groups before and after the study. The scale used was developed by Hall et al. (2009) and adapted to Turkish by Kafkas (2011). At the end of the study, when compared with the players in the control group, it was determined that in the 'Children's Sports Imagination Scale' scores of the football players in the experimental group increased significantly (p<0.05). Besides, when compared with the players in the control group, it was found that there was a significant increase in the post-test 10m and 15m shot performances of the players in the experimental group (p<0.05). Consequently, it can be said that the imagery practice which was applied to male football players in the 12-14 age group improves the shot skills with imagination.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [303]