Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKılınç, İbrahim
dc.date.accessioned2021-08-10T12:47:04Z
dc.date.available2021-08-10T12:47:04Z
dc.date.issued2020en_US
dc.date.submitted2020-10-29
dc.identifier.citationKılınç, İbrahim.(2020).Lise öğrencilerinde şiddet eğilimi ölçeği ve saldırganlık ölçeği kullanılarak yapılan şiddet ve saldırganlık çalışmalarının derlemesi.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/1599
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Türkiye'de Şiddet Eğilimi Ölçeği ve Saldırganlık Ölçeği aracılığıyla lise öğrencilerinde şiddet ve saldırganlık olguları üzerine yapılan çalışmalardan elde edilen verilerin sistematik biçimde incelenmesidir. Çalışmada öncelikle şiddet konusu ele alınmış, kuramsal aktarımlarla birlikle şiddetin türleri, alt yapıları hakkında bilgi aktarımları sonrası sistematik derleme sürecine geçilmiştir. Bu çalışmada lise öğrencileri üzerinde Şiddet Eğilim Ölçeği ve Saldırganlık Ölçeği kullanılarak yapılan çalışmalar çeşitli değişkenler açısından değerlendirilerek bir sistematik derleme çalışması gerçekleştirmek amaçlanmıştır. Çalışmada şiddet ve saldırganlık anahtar kelimeleri kullanılarak taramalar yapılmıştır. Taramalar 2000 yılı Ocak ayı ile 2020 yılı Nisan ayını kapsamaktadır. Taramalar Google Akademik ve Ulusal Tez Merkezi (YÖKTEZ) veri tabanlarında taranarak gerçekleştirilmiştir. Bu kapsamda çalışmamız şiddet konusunda 11 çalışmayla, saldırganlık konusunda ise 28 çalışmayla sınırlandırılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre cinsiyet faktörü ile şiddet ve saldırganlık arasında istatistiksel açıdan anlamlılık saptanmamıştır. Fakat erkeklerin şiddet eğilimleri kadınlara göre yüksek olduğu tespit edilmiştir. Saldırganlık alt boyutlarından fiziksel saldırganlıkla, cinsiyet arasında istatistiksel açıdan anlamlılık saptanmıştır. Ebeveyn eğitim durumu faktörü ile ebeveyn ekonomik durumunun, şiddet ve saldırganlık ile istatistiksel açıdan anlamlılık saptanmamıştır. Baskıcı-otoriter ebeveyn tutumu ile şiddet arasında istatistiksel açıdan anlamlılık saptanmıştır. Bu durumu takiben her ne kadar istatistiksel açıdan anlamlılık bulunmasa da araştırmalarda ilgili anne-baba tutumuna sahip olan liseli bireylerin saldırganlık eğilimlerinin az olduğu görülmüştür. Kardeş sayısının saldırganlık durumu ile ilişkisine bakıldığında ise istatistiksel açıdan anlamlılık saptanmamıştır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study Trends in Turkey Violence and Aggression Scale Scale through high school students in cases of violence and aggression in a systematic way to examine the data obtained from studies on. In the study, the subject of violence was primarily addressed, together with theoretical transfers, types of violence, etc. After the transfer of information about their infrastructures, the systematic review process was started. In this study, it was aimed to perform a systematic review by evaluating the studies conducted with high school students using the Violence Tendency Scale and the Aggression Scale in terms of various variables. In the study, searches were made using the main keywords of violence and aggression. The scans cover the months of January 2000 and April 2020. The searches were carried out by scanning the databases of Google Academic and National Thesis Center (YÖKTEZ). In this context, our review was limited to 11 studies on violence and 28 studies on aggression. According to the results of our study, no statistical significance was found between the gender factor and violence and aggression. However, it was found that men's tendency to violence is higher than women. A statistically significant difference was found between physical aggression, which is one of the aggression sub-dimensions, and gender. No statistical significance was found between the parental education level factor and parental economic status with violence and aggression. A statistically significant difference was found between oppressive-authoritarian parental attitude and violence. Although there is no statistically significant significance following this situation, it has been observed in the studies that the aggression tendencies of high school individuals who have the relevant parental attitude are low. When looking at the relationship between the number of siblings and the aggression status, no statistical significance was found.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectŞiddeten_US
dc.subjectSaldırganlıken_US
dc.subjectLiseen_US
dc.subjectOrtaöğretimen_US
dc.subjectŞiddet eğilimien_US
dc.subjectAile içi şiddeten_US
dc.subjectŞiddet türlerien_US
dc.titleLise öğrencilerinde şiddet eğilimi ölçeği ve saldırganlık ölçeği kullanılarak yapılan şiddet ve saldırganlık çalışmalarının derlemesien_US
dc.title.alternativeA compilation of violence and aggression studies using the violence tendency scale and aggression scale in high school studentsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster