dc.contributor.author | Birsen, Vildan | |
dc.date.accessioned | 2021-02-19T10:11:04Z | |
dc.date.available | 2021-02-19T10:11:04Z | |
dc.date.issued | 2020 | en_US |
dc.date.submitted | 2020-09-21 | |
dc.identifier.citation | Birsen, Vildan.(2020).Üniversite öğrencilerinin geri dönüşüm davranışlarına ilişkin görüş ve tutumlarının belirlenmesi. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12507/1542 | |
dc.description.abstract | Günümüzde kentsel nüfus artışı, teknolojik gelişmeler, hızla büyüyen ve farklılaşmış tüketim alışkanlıkları geri dönüşümün miktarını arttırmış ve türünü değiştirmiştir. Bu bağlamda farkındalığı artırmak amacıyla hazırlanan bu araştırmanın amacı, Türkiye' de bulunan devlet ve vakıf üniversitelerinde eğitim almakta olan öğrencilerin görüş ve tutumlarını belirlemek ve geri dönüşüm davranışını etkileyen unsurların tespit edilmesidir. Bu doğrultuda Türkiye' de devlet ve vakıf üniversitelerinde eğitim almakta olan 394 üniversite öğrencisinden veriler online (çevrimiçi) anket aracılığıyla toplanmış ve SPSS 20 paket programı aracılığıyla analiz edilmiştir. Yapılan faktör analizi ile ölçeğin geçerliliği test edilirken güvenilirlik alfa skorları ile de ölçeğin güvenilirliği test edilmiştir. Yapılan analiz sonucunda üniversite öğrencilerinin geri dönüşüm ölçeği ifadelerine katılım düzeylerinin yüksek olduğu ve geri dönüşüm davranışlarında bulundukları belirlenmiştir. Geri dönüşüm davranışlarının sonucunun önemi boyutunda, kadın katılımcıların ortalamasının erkek katılımcıların ortalamasından; beklentilerin önemi boyutunda ise, devlet üniversitelerindeki öğrencilerin ortalamasının vakıf üniversitelerindeki öğrencilerin ortalamasından daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Sonuç olarak sürdürülebilir ve etkin bir geri dönüşüm sistemi için multidisipliner bir bakış açısı ile konunun bütüncül bir bakış açısı ile değerlendirilmesi gerekmektedir. | en_US |
dc.description.abstract | Today, urban population growth, technological developments, rapidly growing and differentiated consumption habits have increased the amount of recycling and changed its type. In this context, in the conceptual framework of this research, which was prepared to raise awareness, information about sustainable recycling and the Theory of Planned Behavior (TPB) components were given. The aim of this study is to determine the opinions and attitudes of the students studying at state and foundation universities in Turkey and to determine the factors affecting recycling behavior. Accordingly, data from 394 university students studying at state and foundation universities in Turkey were collected through an online questionnaire and analyses were made through the SPSS 20 package program. The validity of the scale was tested by factor analysis and the reliability of the scale was tested with reliability alpha scores. As a result of the analysis, it was determined that university students had high levels of participation in recycling scale statements and were engaged in recycling behaviors. In terms of the importance of the result of recycling behaviors, it was determined that the average of the female participants was higher than the average of the male participants. In terms of the importance of expectations, it was determined that the average of students in state universities was higher than the average of students in foundation universities. As a result, for a sustainable and effective recycling system, the subject needs to be evaluated from a holistic perspective with a multidisciplinary perspective. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Geri dönüşüm | en_US |
dc.subject | Planlı davranış teorisi | en_US |
dc.subject | Yeşil kampüs | en_US |
dc.subject | Sürdürülebilirlik | en_US |
dc.title | Üniversite öğrencilerinin geri dönüşüm davranışlarına ilişkin görüş ve tutumlarının belirlenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Determining the opinions and attitudes of university students about recycling behavior | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |