Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorParlakdemir, Özge
dc.date.accessioned2020-10-31T15:46:23Z
dc.date.available2020-10-31T15:46:23Z
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.citationParlakdemir, Özge. (2018). Türkiyede'ki çocuk yazarlar neden elli yaş ve üzeri?. Turkish Studies (Elektronik), 13(5), 431 - 439. Doi: 10.7827/TurkishStudies.12598en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/1442
dc.description.abstractÇocuksuz bir dünyayı düşünemeyiz. Günümüz çocukları geleceğin büyükleridir. Çocuklar dünyanın en değerli varlıklarıdır. Bu nedenle, başta edebiyat olmak üzere çocukların çok yönlü gelişmelerini sağlamak mecburiyetindeniz. Bugün çocuk edebiyatı kavramı maalesef hala tartışma konusudur. Çocuk edebiyatı var mı, yok mu?, Çocuk edebiyatı nedir, ne değildir? Biz bu tartışmaların dışında yayınlanan çocuk edebiyatı eserlerinin dış yapı, konu ve işleniş açısından çağdaş yaşamın ihtiyaçlarına uygun olup olmaması konusuna değineceğiz. Yaptığımız araştırmalara göre Türkiye’de yayınlanan çocuk eserlerinin müellifleri genelde 50 yaş üzere olduklarını saptadık. Birkaç kişi dışında çoğunluk 50 yaş üzere olmasıdır. Bu durum bizleri doğrudan doğruya neden 50 yaş üzere olduklarını irdelememizle beraber bu konuda gençlerin neden bu konuyla ilgilenmediklerini, ilgilenebilmeleri için ne gibi tedbirlerin alınması gerekliliğini beraberinde getirir. Ayrıca yayınlanan eserlerde ele alınan ve işlenen konuların günümüz çocukların ihtiyaçlarını ne şekilde ve ne derecede etkiledikleri de önemlidir. Genelde yeni nesil çocukların çok çabuk olgunlaştıklarını ve çocukluklarını yaşamadıkları söylenir. Gelişen teknoloji ve çağdaş yaşamın her alanında görülen ilerlemeler ister istemez çocukların yaşamını da yakından etkilemektedir. Sonuç olarak da öngörülen ve çocuklara okutulan kitapların yeniden gözden geçirilmesi ve değerlendirilmesi söz konusudur. Bizim bu çalışmamız genelde Türkiye’de çocuk yazarlarının elli yaş üzere olması ve bunun beraberinde getirdiği olumlu ve olumsuzlukların irdelenmesidir.en_US
dc.description.abstractWe can not think of a world without children. Today's children are the big ones you will come. Children are the most valuable assets of the world. For this reason, we have to ensure that children, especially literature, develop their versatility. Today, the concept of children's literature is still a matter of debate. Do you have children's literature or not ?, What is child literature, what is not? We will refer to the issue of whether the works of children's literature published outside these discussions are appropriate to the needs of contemporary life in terms of external structure, subject matter and processing. According to our research, we found that authors of children's works published in Turkey are generally around 50 years old. The majority of people out there are fewer than 50 years old. This brings us directly to why we are not 50 years old, but also why young people are not interested in this issue and what measures should be taken to deal with it. It is also important that the topics discussed and handled in published works affect the needs of today's children and at what stage. Generally it is said that the new generation of children mature very quickly and they do not live their childhood. The advances seen in all areas of developing technology and contemporary life do not necessarily affect the lives of children. As a result, there is a need to revisit and evaluate the books that are foreseen and taught to children. Our work is mainly the examination of the positive and negative aspects of children's writers in Turkey at the age of fifty and accompanying them.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.isversionof10.7827/TurkishStudies.12598en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÇağdaşlıken_US
dc.subjectÇocuken_US
dc.subjectEdebiyaten_US
dc.subjectKonuen_US
dc.titleTürkiyede'ki çocuk yazarlar neden elli yaş ve üzeri?en_US
dc.title.alternativeWHY CHILDREN WRITERS IN TURKEY ARE FIFTY AND OVER?en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalTurkish Studies (Elektronik)en_US
dc.contributor.departmentMeslek Yüksek Okuluen_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue5en_US
dc.identifier.startpage431en_US
dc.identifier.endpage439en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster