Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimleri: Mersin İlinde Bulunan Bir Vakıf Üniversitesi Üzerine Araştırma
Künye
Birsen, Vildan,Şahin, Abdullah,Özbozkurt, Onur Başar (2019). Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimleri: Mersin İlinde Bulunan Bir Vakıf Üniversitesi Üzerine Araştırma. İşletme Araştırmaları Dergisi, 11(3), 1644 - 1655.Özet
Öz:Amaç – Bu çalışma, Mersin ilinde bulunan bir vakıf üniversitesinin İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi (İİBF)’ndeki Uluslararası İşletmecilik, Uluslararası Finans ve Bankacılık, Uluslararası İlişkiler ile Uluslararası Ticaret ve Lojistik Bölümleri’nde öğrenim sürecine devam eden öğrencilerin, girişimcilik eğilimlerinin ölçülmesi ve ilgili literatüre katkı sağlamak amacıyla hazırlanmıştır. Yöntem – Çalışma kapsamında, öğrencilerin girişimcilik eğilimlerini ölçmek için Yılmaz ve Sünbül (2009)’ün geliştirmiş olduğu “Girişimcilik Ölçeği” kullanılmıştır. Kolayda örnekleme yöntemiyle, toplamda 267 lisans öğrencisi ankete katılmış olup; elde edilen veriler, “SPSS 23.0” paket programı yardımıyla faktör analizi, frekans analizi ve tanımlayıcı istatistikler yöntemi gerçekleştirilmek suretiyle analiz edilmiştir. Bulgular – Araştırmanın gerçekleştirildiği vakıf üniversitesinin İİBF’si bünyesinde bulunan dört bölümde öğrenim sürecine devam eden lisans öğrencilerinin girişimcilik eğiliminin yaşa göre anlamlı olarak farklılık gösterdiği, ancak cinsiyete ve öğrenim görülen bölümlere göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık göstermediği tespit edilmiştir. Tartışma – Öğrencilerin, lisans eğitim sürecinin ilerleyen aşamalarına gelindikçe, girişimcilik bilincinin artmakta olduğu ve gelecekte de kendi işlerini kurma eğilimlerinin bu anlamda olumlu yönde etki göstermeye devam edeceği öngörülmektedir. Purpose – This study aims to measure the entrepreneurship tendencies of the students who are studying in the International Business, International Finance and Banking, International Relations and International Trade and Logistics Departments in the Faculty of Economics and Administrative Sciences at a foundation university in Mersin and to contribute to related literature. Design/methodology/approach – In the context of this study, the "Entrepreneurship Scale" developed by Yılmaz and Sünbül (2009) was used to identify the students’ entrepreneurship tendencies. The data were collected by questionnaires from 267 undergraduate students through an easy sampling method and were analyzed by factor analysis, frequency analysis, and descriptive statistics by using SPSS 23.0 programme. Findings – This research was carried out in all of the departments within the Faculty of Economics and Administrative Sciences’ undergraduate students who keep on their education process. It was identified that entrepreneurship tendency was significantly different accordingly with age; however, there was no statistically significant difference identified accordingly with gender and the departments studied. Discussion – It has been foreseen that, as the students progress to the advanced stages of the undergraduate education process, the tendencies of entrepreneurship have been increasing and the tendencies to set up their own businesses have been continuing to have a positive effect in the future.