Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSüzer, Mehmet Selim
dc.date.accessioned2020-04-17T11:53:46Z
dc.date.available2020-04-17T11:53:46Z
dc.date.issued2020en_US
dc.date.submitted2020-01-22
dc.identifier.citationSüzer, Mehmet Selim.(2020).Üniversite öğrencilerinde kültürlerarası duyarlılık ve özgüven algısı arasındaki ilişki: Çağ Üniversitesi örneği.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/1344
dc.description.abstractSon yüzyılda, insanlığın farklılıklarla birlikte yaşamayı öğrenmesi gerektiği ortaya çıkmış; farklılıklar nedeniyle ortaya çıkan sosyal sorunlarla başa çıkmak için, bazı ülkeler çare olarak yeni kavramlar geliştirmiştir. Bu kavramlardan birisi de kültürlerarası duyarlılık kavramıdır. Ancak kültürlerarası duyarlılık sosyal yönleri ağır basmasına rağmen, bireysel özelliklerle de ilişkili bir kavramdır. Bu araştırma, üniversite öğrencilerinde kişisel bir özellik olarak kültürlerarası duyarlılık ve özgüven arasındaki ilişkiyi değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın örneklemini, araştırma sahası olan Mersin' deki Çağ Üniversitesi' nde çeşitli branşlarda okuyan öğrenciler arasından rastgele seçilen 259 katılımcı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Kültürlerarası Duyarlılık Ölçeği ve Kendine Güven Ölçeği kullanılmıştır. Çalışma sonucunda Özgüven puanı ൴le Kültürlerarası Etk൴leş൴mde Özgüven ve Kültürlerarası Etk൴leş൴mden Zevk Alma puanı arasında pozitif yönde bir korelasyonun mevcut olduğu gözlenmiştir. Ayrıca iki değişkenli karşılaştırmalarda anlamlı değişkenlerin yerleştirildiği doğrusal bir regresyon modeli oluşturulmuş ve bağımsız değişkenlerin kültürlerarası duyarlılık ortalama puanı üzerindeki etkisi incelenmiştir. Sonuç olarak özgüven, psikoloji eğitimi, yabancı dil becerileri, kadın olma ve il merkezinde yaşamanın kültürlerarası duyarlılık ortalama puanını etkileyen bağımsız faktörler olduğu bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractDuring the last century it was revealed that, the humanity required to learn living together with diversities all over the world. In order to cope with the social problems arisen due to the diversity, some countries developed new political concepts as a remedy. “Intercultural sensitivity” has become the most prominent among all for last five decade. Besides being introduced as a social fact, the intercultural sensitivity has also some personal feature aspects. This research purposes to assess the relationship between intercultural sensitivity and self-confidence as a personal feature on university students.The sample of the study consists of 259 participants whom was selected randomly among the students studying various majors from Çağ University in Mersin which is the research area. The Intercultural Sensitivity Scale and Self-Confidence Scale were used as the data collection tools. As a result of the study it is determined that, there were positive correlations between self-confidence score and self-confidence in intercultural interaction and pleasure from Intercultural Interaction. In the two-variable comparisons, a linear regression model was created in which significant variables were placed and the effect of independent variables on the intercultural sensitivity mean score was examined. Selfconfidence score, psychology studying, foreign language skills, being a woman and living in provincial center were found to be independent factors affecting the intercultural sensitivity mean score.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKültürlerarası duyarlılıken_US
dc.subjectÖzgüvenen_US
dc.subjectÜniversite öğrencilerien_US
dc.subjectIntercultural sensitivityen_US
dc.subjectSelf-confidenceen_US
dc.subjectUniversity studentsen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinde kültürlerarası duyarlılık ve özgüven algısı arasındaki ilişki: Çağ Üniversitesi örneğien_US
dc.title.alternativeThe relationship between i̇ntercultural sensitivity and self-confidence of university students: Sample of Çağ Universityen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster