Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorErgezer, Naime Selin
dc.date.accessioned2020-02-27T13:28:42Z
dc.date.available2020-02-27T13:28:42Z
dc.date.issued2020en_US
dc.date.submitted2020-01-06
dc.identifier.citationErgezer, Naime Selin.(2020).İkinci el moda ürünlerine yönelik tüketicilerin çevrimiçi motivasyonlarının belirlenmesi.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/1326
dc.description.abstractSon yıllarda tüm dünyada hızla yayılan akımlardan biri olan ikinci el ürünler sayesinde artık tüketicilerin ürün kullanımları ve tercihleri de farklılaşmaya başlamıştır. Özellikle ikinci el giysilerin tekrardan kullanılmak üzere satıldığı geleneksel ve sanal birçok ortam oluşmuştur. Eski ve kullanılmış ürünlerin geçmiş zamanlarda ve günümüzde türlü ekonomik, toplumsal ve kültürel durumlarda dönüştürüldüğünü ve tekrardan kullanılmaya başlandığı görülmüştür. Bu bağlamda, bu araştırmanın amacı tüketicilerin çevrimiçi ortamlarda kişiden kişiye satılan ikinci el moda ürünlerine ilişkin görüşlerini ortaya çıkarmaktır. Ayrıca bu tür ürünleri kullanma durumları ve cinsiyetlerine göre çevrimiçi alışveriş motivasyonları (ekonomik, uygunluk ve ideolojik) arasındaki farklılıklar da ortaya çıkarılmıştır. 243 ikinci el çevrimiçi alışveriş deneyimine sahip katılımcıdan veriler anket formları aracılığıyla toplanmış ve SPSS 20. programı aracılığıyla analizler yapılmıştır. Program aracılığıyla tanımlayıcı istatistiki analizler, geçerlilik ve güvenilirlik analizleri yapılırken, hipotezlerin testi için bağımsız örneklem t testi uygulanmıştır. İkinci el ürün satın alma durumlarına göre benzersizlik motivasyonu hariç diğer motivasyon faktörleri arasında farklılık bulunurken, pazarlık gücü ve nostalji boyutları hariç diğer alt boyutlarda cinsiyete göre farklılık bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractIn recent years, the use and preferences of consumers have started to differ by means of second-hand products, which are one of the trends spreading rapidly all over the world. There have been many traditional and virtual environments in which used clothes are sold for reuse. It has been observed that old and used products have been transformed in past times and present in various economic, social and cultural situations and have started to be used again. In this context, the goal of this research is to uncover consumers ' views on second-hand fashion products sold from person to person in online environments. In addition, differences between online shopping motivations (economic, convenience and ideological) were also revealed according to their status and gender of using such products. Data were gathered from 243 participants who had at least one time second hand clothes shopping experiences and analyzed with the program of SPSS 20. While descriptive statistical analyses, validity and reliability analyses were carried out through this program, independent sample t tests were applied for the hypotheseis tests. Other motivational factors, excluding motivation for uniqueness, were found to differ by gender in other sub-dimensions, excluding bargaining power and nostalgia dimensions, according to second-hand product purchase situations.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİkinci el giysileren_US
dc.subjectÇevrimiçi alışveriş motivasyonlarıen_US
dc.subjectTüketici davranışıen_US
dc.subjectMüşteri memnuniyetien_US
dc.subjectSecond hand clothesen_US
dc.subjectOnline shopping motivationsen_US
dc.subjectConsumer behavioen_US
dc.subjectConsumer satisfactionen_US
dc.titleİkinci el moda ürünlerine yönelik tüketicilerin çevrimiçi motivasyonlarının belirlenmesien_US
dc.title.alternativeDetermination of online motivation of consumers for second hand fashion productsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster