Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKöroğlu, Veli
dc.date.accessioned2020-01-10T08:07:22Z
dc.date.available2020-01-10T08:07:22Z
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.citationKöroğlu, Veli.(2018).Stratejik düşüncenin sanayi verimliliğine etkileri ve türk sanayisinin tarihsel dönemleri.10(37),18-31.en_US
dc.identifier.issn1308- 8041
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/1305
dc.description.abstractVerimlilikte stratejik düşünce konusunda ve projeler için uygun stratejinin seçiminde birçok evrimin, değişimin ve gelişmenin etkisi bulunmaktadır. İşletmelerin sanayideki gelişim safhaları kesik kesik ve uzun vadeli oluşmaktadır. İşletmelerin büyüme olgularını hem dünyada hem de Türkiye’de katılımcı vizyon ve strateji uygulamalarıyla görmekteyiz. İşletmelerin stratejik gelişmeleri çevresel şartlar, yürütülen faaliyetler, kararlar ve stratejik yönetime bağlı olarak görülmektedir. Türkiye’de de endüstriyel ve ekonomik büyümeler benzer şekilde bütünleştirilmiş vizyon ve stratejik kararlar sonucu meydana gelmiştir. Türkiye Cumhuriyetinin kuruluşundan sonra Atatürk’ün ve diğer liderlerin bütünleşik vizyonu, stratejik düşünceleri, politikaları, umutları, başarıları ve heyecanları ekonominin, sanayinin ve verimliliğin geliştirilmesini etkilemiştir. Günümüzde de bu konulara ülkemizde çok önem verilmektedir. Türkiye Cumhuriyetimizin teknoloji ürün ihtiyaçlarının dış kaynaklara muhtaç olmadan karşılanması gereklidir. Üretilenlerin yurt dışı pazarlarda da satılarak ekonomik gücümüzün devamlı yükseltilmesi vazgeçilemez stratejik hedeflerimizden birisi olmalıdır.en_US
dc.description.abstractThere are effects of many evaluations, changes and improvements in the occurance of “Strategy from the Past to Nowadays” and chosing the appropriate strategy for the projects. Evaluation phases of businesses in the industry are being formed intermittently and in long term. The improvement phases of management in both the World countries and Turkey are being witnessed by the applications of vision and strategy. Strategic evaluations of the businesses have been witnessed by the effection of environment, shared vision, strategic decisions and strategic management. Also industrial and economical improvements have been occured due to similar shared visions and strategic decisions in Turkey. After the establishment of Turkish Republic, Atatürk’s shared visions, strategic decisions, political affairs, hopes, successes and enthusiasms affected the progressing of economy, industry and productivity. Emphasis has been put to these issues in our country nowadays. Technological product needs of Turkish Republic has to be met without being dependent to foreign sources. One of our indispensable strategic goal has to be always increasing our economical power by selling the products in the oversea trades.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectStrategyen_US
dc.subjectStratejien_US
dc.subjectYönetimen_US
dc.subjectEndüstriyel Devrimen_US
dc.subjectVizyonen_US
dc.subjectVerimliliken_US
dc.subjectGirişimciliken_US
dc.subjectYıkıcı Yeniliken_US
dc.subjectStrategyen_US
dc.subjectManagementen_US
dc.subjectIndustrial Revolutionen_US
dc.subjectVisionen_US
dc.subjectProductivityen_US
dc.subjectEntrepreneurship, Disruptive Innovationen_US
dc.titleStratejik düşüncenin sanayi verimliliğine etkileri ve türk sanayisinin tarihsel dönemlerien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalTURAN-SAM Uluslararası Bilimsel Hakemli Dergisien_US
dc.contributor.departmentHukuk Fakültesien_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue37en_US
dc.identifier.startpage18en_US
dc.identifier.endpage31en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster