Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKöroğlu, Veli
dc.date.accessioned2020-01-06T11:19:18Z
dc.date.available2020-01-06T11:19:18Z
dc.date.issued2014en_US
dc.identifier.citationKöroğlu, Veli . (2014). Örgütlerin Stratejik Yönetiminde Vizyon ve Atatürk’ün Türkiye Cumhuriyetini Kurmak İçin Ortaya Koyduğu Vizyon Yönetimi. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 11 (2) , 41-55 .en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/1298
dc.description.abstractModernist görüşe göre işletmenin veya örgütün uzun dönemde yaşamını devam ettirebilmesi için stratejik yönetimin planlama, organize etme, yürütme ve kontrol işlevleri uygulanmaktadır. İşletmenin rekabet üstünlüğü de sağlaması ve ortalama üzerinde bir kazanç elde etmesi amaçlanmaktadır. Stratejik yönetim sürecinde, stratejilerin belirlenmesinde bir kuruluşun vizyonu; misyonu, amaçları ve hedefleri ile değerlerinin bileşkesidir. Bu çalışmada örgütlerde “vizyon” kavramı ele alınarak; vizyon yönetimi, vizyon bildirimi, paylaşılan vizyon, vizyon kaybı, vizyon oluşturma, vizyonun iletilmesi ve vizyon sahibi yöneticilerin özellikleri hakkında bilgiler verilmiştir. Büyük önder Mustafa Kemal ATATÜRK Türk İnkılabını gerçekleştirirken nihai hedefi olan bağımsız Türkiye Cumhuriyetini kurma vizyonunu belirlemiştir. Bunun için amaç ve hedefleri açıkça ortaya koymuş, misyonun uygulanmasında savaşarak düşmanı yurttan atmıştır. Bütün bunları yaparken günümüz stratejik yönetimindeki vizyonun bütün unsurlarını uygulamış ve 29 Ekim 1923 tarihinde bağımsız Türkiye Cumhuriyetini kurmuşturen_US
dc.description.abstractAccording to modernist idea, an organization can be lived for long term and it is processed for planning, leading, staffing, coordinating and controlling of the strategic management principles. It is targeted for the business to have compete with each others and to gain profit over the average. During the management process and determining about a “vision” for an organization, the targets that are a combining of missions, aim objects and worthies. In this study, we explain about “vision management”, “vision decleration”, “shared vision”, “losing vision”, establishing of vision”, “carrying vision” and the characteristics of the managers who create vision. The great leader of Turkey, Mustafa Kemal ATATÜRK determined about the aim of Turkish Revolution during establishment of Turkish Republic. The aim of decleration was the “vision” of establishing for Independent Turkish Republic. He pointed out the object, aim and mission establishment. As a mission, he fighted against the enemy and won a magnificient victory. The enemy was repelled from the country and Turkish Republic was established October 29, 1923en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectVizyonen_US
dc.subjectMisyonen_US
dc.subjectAmaç ve Hedefleren_US
dc.subjectAtatürken_US
dc.subjectİnkılapen_US
dc.subjectVisionen_US
dc.subjectMisionen_US
dc.subjectObjectsen_US
dc.subjectAims and Targeten_US
dc.subjectRevolutionen_US
dc.titleÖrgütlerin stratejik yönetiminde vizyon ve atatürk’ün türkiye cumhuriyetini kurmak için ortaya koyduğu vizyon yönetimien_US
dc.title.alternativeStartegic management vision in the organizations and vision management of ataturk’s during the establishment of turkish republicen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalÇağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentHukuk Fakültesien_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage41en_US
dc.identifier.endpage55en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster