Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzpoyraz, Nurgül
dc.contributor.authorDölek, Ecem
dc.date.accessioned2020-01-03T07:08:14Z
dc.date.available2020-01-03T07:08:14Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/1291
dc.description.abstractAraştırma, Anadolu lisesi, Meslek lisesi ve Özel Temel lise olmak üzere üç farklı lise türünde öğrenim gören 337 ortaöğretim öğrencisi üzerinde yapılmıştır. Araştırmada gerekli bilgileri toplamak amacıyla "Kişisel Bilgi Formu" ve "Okul Rehberlik Hizmetleri Ölçeği" kullanılmıştır Araştırmada öğrencilerin görüşleri doğrultusunda psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin değerlendirilmesi yapılmıştır. Araştırma sonucunda, psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerini en çok verilen hizmetten en az verilen hizmete doğru sırasıyla psikolojik danışma hizmetleri, yöneltme-yerleştirme hizmetleri, konsültasyon hizmetleri, bilgi toplama ve yayma hizmetleri, oryantasyon hizmetleri, izleme hizmetleri, çevre-veli ilişkileri hizmetleri, araştırma ve değerlendirme hizmetleri, bireyi tanıma hizmetleri şeklinde belirlenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerini değerlendirme puanlarının cinsiyete, yaşa, sınıfa, akademik başarı durumuna, annelerin ve babaların öğrenim durumlarına, öğrencilerin kiminle birlikte yaşadıklarına, kardeş sayılarına, ailelerinin aylık gelirlerine ve Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmenin yardımcı olacağı ya da olmayacağı görüşüne göre anlamlı olarak farklılık göstermediği belirlenmiştir. Okul türleri ile rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri toplam puanları ve dokuz alt ölçek puanları arasında, Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen ile görüşüp görüşmeme durumuna, rehberlik servisi ile ilgili bilgi verilmesi durumuna göre anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThis research evaluated school psychological counseling services based on high school students' views. Participants were 337 students. "Personal Information Form" and "the School Guidance Services Scale" were used for data analysis. Results showed that listed the guidance services from the most utilized to the least as follows: appraisal and counseling services, placement, consultation, information gathering and outreach, orientation, follow-up, public and family relations, research and evaluation. According to the results of the research, psychological counseling and guidance services evaluation scores are based on gender, age, class, academic achievement level, mothers and fathers 'educational background, students' living with whom, number of siblings, monthly income of their families and the opinion of the Counselor and Counselor. were not significantly different. There was a significant relationship between school types, total scores of guidance and counseling services and nine subscales scores according to whether or not to meet with Counselor and Guidance Teacher, and to provide information about guidance service.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectPsikolojik danışma ve rehberliken_US
dc.subjectPsikolojik danışmanen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectCounseling and guidance servicesen_US
dc.subjectPsychological counseloren_US
dc.titleÜç farklı lise türünde sunulan rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin incelenmesi: Mersin ili, Yenişehir örneğien_US
dc.title.alternativeInvestigation of guidance and psychological counseling services provided in three different high school types: Mersin province, tested in Yenişehiren_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster