dc.contributor.advisor | Özpoyraz, Nurgül | |
dc.contributor.author | Dölek, Ecem | |
dc.date.accessioned | 2020-01-03T07:08:14Z | |
dc.date.available | 2020-01-03T07:08:14Z | |
dc.date.issued | 2019 | en_US |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12507/1291 | |
dc.description.abstract | Araştırma, Anadolu lisesi, Meslek lisesi ve Özel Temel lise olmak üzere üç farklı lise türünde öğrenim gören 337 ortaöğretim öğrencisi üzerinde yapılmıştır. Araştırmada gerekli bilgileri toplamak amacıyla "Kişisel Bilgi Formu" ve "Okul Rehberlik Hizmetleri Ölçeği" kullanılmıştır Araştırmada öğrencilerin görüşleri doğrultusunda psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin değerlendirilmesi yapılmıştır. Araştırma sonucunda, psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerini en çok verilen hizmetten en az verilen hizmete doğru sırasıyla psikolojik danışma hizmetleri, yöneltme-yerleştirme hizmetleri, konsültasyon hizmetleri, bilgi toplama ve yayma hizmetleri, oryantasyon hizmetleri, izleme hizmetleri, çevre-veli ilişkileri hizmetleri, araştırma ve değerlendirme hizmetleri, bireyi tanıma hizmetleri şeklinde belirlenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerini değerlendirme puanlarının cinsiyete, yaşa, sınıfa, akademik başarı durumuna, annelerin ve babaların öğrenim durumlarına, öğrencilerin kiminle birlikte yaşadıklarına, kardeş sayılarına, ailelerinin aylık gelirlerine ve Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmenin yardımcı olacağı ya da olmayacağı görüşüne göre anlamlı olarak farklılık göstermediği belirlenmiştir. Okul türleri ile rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri toplam puanları ve dokuz alt ölçek puanları arasında, Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen ile görüşüp görüşmeme durumuna, rehberlik servisi ile ilgili bilgi verilmesi durumuna göre anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür. | en_US |
dc.description.abstract | This research evaluated school psychological counseling services based on high school students' views. Participants were 337 students. "Personal Information Form" and "the School Guidance Services Scale" were used for data analysis. Results showed that listed the guidance services from the most utilized to the least as follows: appraisal and counseling services, placement, consultation, information gathering and outreach, orientation, follow-up, public and family relations, research and evaluation. According to the results of the research, psychological counseling and guidance services evaluation scores are based on gender, age, class, academic achievement level, mothers and fathers 'educational background, students' living with whom, number of siblings, monthly income of their families and the opinion of the Counselor and Counselor. were not significantly different. There was a significant relationship between school types, total scores of guidance and counseling services and nine subscales scores according to whether or not to meet with Counselor and Guidance Teacher, and to provide information about guidance service. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Psikolojik danışma ve rehberlik | en_US |
dc.subject | Psikolojik danışman | en_US |
dc.subject | Education | en_US |
dc.subject | Counseling and guidance services | en_US |
dc.subject | Psychological counselor | en_US |
dc.title | Üç farklı lise türünde sunulan rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin incelenmesi: Mersin ili, Yenişehir örneği | en_US |
dc.title.alternative | Investigation of guidance and psychological counseling services provided in three different high school types: Mersin province, tested in Yenişehir | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |