Görsel ve sözel modalitede bellek ve öğrenme performanslarının 50 yaş ve üstü türkiye örnekleminde karşılaştırılması: 3k3ş, mantıksal bellek testi
Citation
Kudiaki, Çigdem, Aslan, Aslı. ve Dinc, Dilem. (2018). Görsel ve sözel modalitede bellek ve öğrenme performanslarının 50 yaş ve üstü Türkiye örnekleminde karşılaştırılması: 3K3Ş, mantıksal bellek testi. The Journal of Neurobehavioral Sciences, 2(5), 72-81.Abstract
Normal yaşlanmayı bilişsel bozulmanın oluştuğu hastalıklardan ayırt etmeyi sağlayan en önemli testlerden birisi de Weschler
Bellek Testi’nin (WMS) İşitsel Bellek İndex bölümünde yer alan Mantıksal Bellek alt testidir. Üç kelime üç şekil (3K3Ş) testi de
görsel modalitede hem sözel hem de görsel bilgiyi değerlendirmesi, ayrıca kısa olması ve kullanım kolaylığı sağlaması nedeniyle
ülkemizde sık kullanılan bir bellek ve öğrenme testidir ve bu test de normal yaşlanmayı diğer demanslardan kolaylıkla ayırt
edebilmemizi sağlar. Bu araştırmada hem her iki testin de normatif datası toplanmıştır hem de Mantıksal Bellek alt testine tanıma
ve ipuçlu hatırlama alt testleri eklenerek bu iki alt teste dair ülkemize ait normatif değerlerin oluşturulması hedef alınmıştır. Çalışma
50 yaş ve üzeri toplam 389 sağlıklı katılımcıdan oluşmuştur. Yapılan Lineer Regresyon analizi sonuçlarına göre katılımcıların kaç
yıl eğitim aldıkları yaşları ve cinsiyetlerinin hem 3K3Ş Testini hem de Mantıksal bellek testlerini yordadığı bulunmuştur. Buna göre
katılımcıların eğitim süreleri azaldıkça ve yaşları arttıkça 3K3Ş alt testlerinden şekil ve kelime bölümlerinden ve Mantıksal Bellek
Testlerinden aldıkları puanlar da azalmaktadır. Weschler Memory Test (WMS) is one of the most important tests to distinguish normal aging from cognitive impairment. Logical Memory
Test is the subtest in the WMS. The Three Words and Three Shapes (3W3S) test is a frequently used memory and learning test in our
country. 3W3S has both visual and verbal modalities and it is also short and easy to use. This test allows us to easily distinguish normal
aging from other dementias. In this study, normative data were collected for both tests. The aim of the study is to identify normative
values of our country using the two subtests with new addition of recognition and cue recall subtests to the Logical Memory subtest.
In this study we have 389 participants and their ages are 50 years and above. According to the results, it was found that both the 3W3S
and the Logical memory Test performances were predicted by age, gender and education variables. Apparently, the scores of the 3W3S
subtests for both shapes and words sections and Logical Memory Tests decrease when age increase and education level decrease
Source
THE JOURNAL OF NEUROBEHAVIORAL SCIENCESVolume
2Issue
5Collections
- Makale Koleksiyonu [223]