Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKılıç, Kemal Can
dc.contributor.authorKılıç, Esma
dc.date.accessioned2019-11-11T09:28:48Z
dc.date.available2019-11-11T09:28:48Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/1178
dc.description.abstractPozitif psikoloji, insanların olumlu karakter özelliklerini, erdemlerini ve güçlü yanlarını merkeze alan bir disiplindir ve amacı normal hayatı daha doyurucu hale getirmektir. Pozitif psikolojik sermaye ise çalışanların olumsuz yönlerini merkeze almak yerine çalışanların olumlu davranışlarını merkeze alarak bunu verimliliğe dönüştürebilmeyi hedefler. Bu araştırmada gelecek nesillere örnek teşkil eden öğretmenlerin sahip oldukları pozitif psikolojik sermaye algılarının iş tatmini, iş performansı ve örgütsel bağlılıkları üzerinde etkili olup olmadığı test edilmiştir. Oluşturulan hipotezleri test edebilmek için 421 kişilik örneklem grubuna tüm ölçeklerin yer aldığı 76 sorudan oluşan anket formu internet ortamında katılımcılara sunularak verilere ulaşılmıştır. Verilerin analizi sonucunda öğretmenlerin pozitif psikolojik sermaye algılarının örgütsel bağlılık, iş tatmini ve iş performası üzerinde pozitif ve anlamlı etkilerinin olduğu bulunmuştur. Demografik faktörler ile pozitif psikolojk sermaye algılarının arasında anlamlı bir farklılaşma olup olmadığı incelendiğinde ise sadece branş ve okul türü arasında anlamlı bir farklılaşma belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractPositive psychology is a discipline that focuses on people's positive character traits, virtues and strengths, and aims to make normal life more satisfying. Positive psychological capital, instead of focusing on the negative aspects of employees, aims to turn this into productivity by focusing on their positive behavior. It has been tested whether the positive psychological capital perceptions of the teachers, which serve as an example for future generations, have an effect on job satisfaction, job performance and organizational commitment. In order to test the hypotheses, a questionnaire consisting of 76 questions including all scales was presented to the participants in 421 sample group on the internet and the data were obtained. As a result of the data analysis, it was found that teachers' perceptions of positive psychological capital had positive and significant effects on organizational commitment, job satisfaction and job performance. When there is a significant difference between demographic factors and positive psychological capital perceptions, only a significant difference between branch and school type has been determined.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPozitif psikolojik sermayeen_US
dc.subjectiş tutumlarıen_US
dc.subjectÖrgütsel Bağlılıken_US
dc.subjectiş performansıen_US
dc.subjectİş tatminien_US
dc.subjectÖğretmenleren_US
dc.subjectPositive psychological capitalen_US
dc.subjectJob attitudesen_US
dc.subjectOrganizational Commitmenten_US
dc.subjectJob performanceen_US
dc.subjectJob Satisfactionen_US
dc.subjectTeachersen_US
dc.titleÖğretmenlerin pozitif psikolojik sermaye algılarının bazı iş tutumları (iş performansı, iş tatmini, örgütsel bağlılık) üzerine etkilerinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeTeachers perceptions of positive psychological capital some work attitudes (job performance, job satisfaction, organizational commitment)en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster