Adalet ağaoğlu'nun bir düğün gecesi’ne postmodern ve absürd yaklaşımlar
Künye
ŞAHİN, E. (January 01, 2018). ADALET AĞAOĞLUNUN BİR DÜĞÜN GECESİ'NE POSTMODERN VE ABSÜRD YAKLAŞIMLAR. The Journal of Social Sciences, 23, 23, 1-13.Özet
20. yüzyıldan bu yana roman türü, özellikle Marcel Proust’un À la Recherche
du Temps Perdu, James Joyce’un Ulysses, Samuel Beckett’ın Murphy, Ahmet
Hamdi Tanpınar’ın Huzur, Joseph Heller’ın Catch-22, Kurt Vonnegut’ın Mother
Night, Vladimir Nabokov’un Pale Fire, Oğuz Atay’ın Tutunamayanlar, Thomas
Pynchon’ın Gravity's Rainbow ve Orhan Pamuk’un Kara Kitap gibi postmodern
anlatılarda farklı versiyonlara dönüştü. Bu açıdan baktığımızda, Türk çağdaş kadın
yazarlarından Adalet Ağaoğlu'nun Bir Düğün Gecesi adlı romanı, postmodern bir
düğün törenini anlatan postmodern ve absürd bir roman olarak ayrı bir yere sahiptir.
Bu makale, Bir Düğün Gecesi (1979)’nde postmodern kültürün düğün törenlerinin
bir panoramasını dikkatlere sunuyor. Hayatın kendisi olan bu kurgusal eserde
karakterlerin "düğün", "hediye", "dostluk", "akrabalık", "sevgi" ve "aile bağları"
gibi kavramlardan ne anladıkları tartışılarak, Absürdizmle çevrili olan "postmodern
bir düğün" postmodern bir bakış açısıyla eleştirilip değerlendirilecektir Since 20th century the genre of novel has turned into different versions in particularly
postmodern narratives as À la Recherche du Temps Perdu (In Search of Lost
Time) by Marcel Proust, Ulysses by James Joyce, Murphy by Samuel Beckett,
Huzur (A Mind at Peace) by Ahmet Hamdi Tanpınar, Catch-22 by Joseph Heller,
Mother Night by Kurt Vonnegut, Pale Fire by Vladimir Nabokov, Tutunamayanlar
(Disconnectus Erectus) by Oğuz Atay, Gravity's Rainbow by Thomas Pynchon and
Kara Kitap (The Black Book) by Orhan Pamuk. In this respect, the novel named
Bir Düğün Gecesi (A Wedding Night, 1979) by Adalet Ağaoğlu, who is one of
Turkish contemporary woman writers, also has a different place as a postmodern
and absurd novel describing a postmodern wedding ceremony.
This article examines snapshots from wedding ceremonies of postmodern
culture in A Wedding Night. In this fictional work which is life itself what the characters
understand from such concepts such as "wedding," "gift," "friendship," "kinship"
"love" and "family bond " will be discussed, and "a postmodern wedding" in
the novel will be introduced and evaluated by postmodern critical points of view.
Kaynak
The Journal of Social ScienceCilt
5Sayı
23Koleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [51]